دبیر کل حزب موتلفه اسلامی موفقیت دولت آینده را در گرو حزبی بودن آن ارزیابی کرد و گفت: احتمال اینکه موتلفه با نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حضور داشته باشد، فراوان است.

به گزارش جارچی اخبار، اسدالله بادامچیان روز دوشنبه در نشست خبری افزود: حزب موتلفه با بیش از ۶۰ سال سابقه، شخصیت‌ها و افراد برجسته ای دارد. دولت شخصی طرح و برنامه ندارد اما دولت حزبی اینطور نیست برنامه دارد و روی برنامه کار کرده و  اقتضائات و شرایط روز را می‌داند و با تیم کار را دنبال می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره اعلام حضور نظامیان برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، گفت: نظامی بازنشسته برای حضور در انتخابات منع قانونی ندارد و فرماندهان ارشد هم باید از حضرت آقا برای فعالیت‌های سیاسی اجازه بگیرند اما اینکه رای می‌آورد یا نه، به نظر مردم بستگی دارد.

بادامچیان در ادامه ابراز امیدواری کرد که همه رسانه‌ها و خبرنگاران بتوانند در گام دوم انقلاب، بهترین جلوه رسانه‌ای و خبری را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برهه حساس و بسیار مهمی قرار داریم و جهان درگیر تحولات جدی است، اظهار کرد: آمریکا و اروپا دچار بحران همه جانبه و چندجانبه، و منطقه در حالت بیداری اسلامی است و مساله کرونا هم تاثیرگذار است. مساله آینده جهان موضوع مهمی است که در سال‌های بعدی تاثیرگذار خواهد بود.

این فعال اصولگرا تصریح کرد: در گام اول انقلاب موفقیت‌ها و مشکلاتی داشتیم و بعد از ۴۳ سال تجربیات خوبی به دست آمد و به تدریج ایران به قدرت منطقه‌ای تبدیل شد و این پیشرفت همراه با مشکلات فراوان همراه بود. اکنون دوره خاصی است که باید به سمت تکامل انقلاب، تکمیل نظام جمهوری اسلامی، تقویت و اقتدار نظام، رفع مشکلات و ضعف‌ها، به سمت چیزی برویم که در گام دوم انقلاب بر  آن تاکید شده است.

بادامچیان افزود: برای این قضایا امکانات و استعدادهای فراوانی داریم و در گام دوم  با حفظ آزادی‌ها باید به وحدت برسیم و دست در دست هم داده و تحت رهبری ولی فقیه با پرهیز از درگیری جناحی و اختیار دادن به ملت، کشور را به سمت اهداف بیانیه گام دوم پیش ببریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اقدامات این حزب از قبل از انقلاب تاکنون گفت: حزب موتلفه در گام نخست، قبل از پیروزی انقلاب نقش موثری داشت و بعد از انقلاب چه در حزب جمهوری اسلامی  و چه بعد از آن، جز با کسانی که توطئه گری کردند درگیری، برخورد و تخریب نداشته است و با همه گروه‌ها تعامل داشته است.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب به لحاظ یک حزب قوی، در انتخابات ۱۴۰۰ معتقد به وحدت هستیم و مشی ما کار کردن با جمع است و در آخرین انتخابات مجلس با شورای ائتلاف اصولگرایان همکاری کردیم‌.

بادامچیان تاکید کرد: در انتخابات ۱۴۰۰ مهمترین مساله حفظ وحدت میان بخش روحانیت و جامعه مدرسین و احزاب و تشکل‌ها است. حزب موتلفه با توجه به مصوبه شورای مرکزی به دبیرکل ماموریت داد که با جامعه روحانیت همکاری داشته باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اقدامات ویژه ای انجام شده است و جامعه روحانیت مبارز در سراسر کشور با ساماندهی و اساسنامه جدید قرار گرفته و با ۲۷ استان ارتباط دائم دارد.

وی افزود: جامعه روحانیت مبارز ۴۳ حزب اصولگرا را در نشستی دعوت کرد و سازوکار این بود از هر هشت حزب یک نماینده به شورای وحدت بیاید و ۶ نماینده از آنجا انتخاب شود که نماینده جامعه روحانیت در آن است و نماینده جامعه مدرسین به زودی معرفی می‌شود.

این فعال اصولگرا گفت: همه تشکیلات حزب در استان‌ها در دو بخش انتخابات شوراها و ریاست جمهوری فعال هستند. در زمینه انتخابات شوراها نظر این است وحدت استانی را دنبال کنیم نه اینکه در مرکز بنشینند و بگویند در استانها چه کسانی نامزد شوند. این سیاست را از قبل به استانها ابلاغ کردیم و امیدواریم در ۳۱ استان کشور کار شایسته ای انجام شود البته مرکز درصورت خواست کمک و همفکری،  کمک می‌کند.

درخواست از شورای نگهبان برای تفسیر اصطلاح “رجل سیاسی”

بادامچیان ادامه داد: درباره انتخابات ریاست جمهوری چون ملی و سراسری است اقداماتی در حال انجام است. به شورای نگهبان نامه نوشتم تا تفسیر کامل از اصطلاح رجل سیاسی و مذهبی ارائه دهد. واقعیت این است کسی که در سیاست است، رجل سیاسی است یعنی شخصیت برجسته‌ای چون مدرس، اما میرزای شیرازی مصداق رجل سیاسی نیست. شورای نگهبان تفسیر دقیقی از رجل سیاسی و مذهبی ارائه دهد تا تکلیف وزارت کشور و ستاد انتخابات مشخص شود و اگر کسی رجل مذهبی نیست نیایدکه بعد شورای نگهبان بخواهد ردصلاحیت کند.

حضور نیافتن در انتخابات به معنای خودکشی سیاسی است

بادامچیان درباره پیش بینی از میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ و اینکه ورود یک جناح در انتخابات موجب مشارکت کمتر مردم می‌شود، گفت: کسی نمی‌تواند مردم را مجبور به رای دادن کند اما مشارکت قوی در انتخابات خواهیم داشت چون مردم اصول‌گرایان داغ و اصلاح‌طلبان شعاری و تند و اعتدالی را آزموده‌اند و در انتخابات پیش رو به سراغ کسی می‌روند که برنامه، تیم و حزب دارد و می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی افزود: مردم می‌دانند امکانات و منابع خوبی در کشور برای پیشرفت وجود دارد و برای همین به کسی رای می‌دهند که بتواند از آن به‌خوبی برای بهبود وضعیت کشور استفاده کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، حضور نیافتن در انتخابات را خودکشی سیاسی توصیف کرد و گفت: اینکه گفته می شود مشارکت کم به نفع اصلاح‌طلبان است، یکی از القائاتی است که انجام می‌شود.

میرسلیم در مجلس منزوی نیست

بادامچیان در پاسخ به ایرنا درباره کاهش مشارکت مصطفی میرسلیم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: مهندس میرسلیم یکی از گزینه‌های ریاست مجلس بود و رای نیاورد و الان احترام ریاست مجلس را دارد. او در مجلس منزوی نیست و برای شورای نظارت بر انتخابات شوراها رای بالایی آورد و نایب رییس شده است.

وی افزود: میرسلیم مثل من روحیه مصاحبه و تعامل زیاد با خبرنگاران را ندارد اما در کمیسیون اصل ۹۰ و دیگر برنامه‌های مجلس فعالیت‌های بسیار خوبی دارد و با شیوه خودش فعالیت می‌کند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به این پرسش که آیا همه جریان‌های اصولگرا به وحدت می‌رسند، خاطرنشان کرد: ما وحدت مطلق نداشته و نداریم اما اکثریت به وحدت می‌پیوندند. اختلاف همیشه بین احزاب و گروه‌ها وجود دارد، مهم این است که با هم دعوا و تنازع نکنند.

بادامچیان با بیان موضع خود نسبت به آغاز مذاکرات هسته‌ای و تمایل اصول‌گرایان برای مذاکره از سوی این جریان، گفت: همیشه همین است اگر تیمی مذاکره کند و موفقیت‌آمیز هم باشد تیم یا گروه دیگری می‌گوید اگر ما مذاکره می‌کردیم موفقیت‌آمیزتر بود. حتی احمدی نژاد در سال آخر دولت خود دنبال مذاکره بود چون آمریکا دنبال مذاکره بود. در سال۹۲ اکثریت مردم موافق مذاکره با شرط حفظ منافع ملی بودند و مردم به روحانی رای دادند. او سیاست برد_ برد را دنبال کرد و من همان زمان گفتم این سیاست صحیح نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به وجود نظرات متفاوت در برجام، ‌اضافه کرد: اصلا بحث اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیست. ما دنبال استقلال خود هستیم و آمریکا دنبال اهداف خود است.

بادامچیان با انتقاد از لایحه بودجه سال۱۴۰۰، گفت: ما تحلیل خود در حزب درباره بودجه را به نمایندگان مجلس یازدهم ارائه داده‌ایم تا نمایندگان از دولت بخواهند بودجه را اصلاح کنند. نظر مجلس هم بازگرداندن لایحه بودجه است نه رد بودجه. این بودجه هم برای دولت مشکل درست می کند هم برای کشور.

وی افزود: اگر بودجه را برگردانیم می‌گویند مانع کار دولت می‌شوید برای همین از مجلس خواستیم اصلاحیه را به دولت بفرستد تا لایحه را واقعی‌تر ببینند و اصلاح کنند.