مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: این شرکت از تیم فوتبال چوار ۶۵ که به تازگی به لیگ دسته سوم کشور صعود کرده است، حمایت مالی می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام، حسن نجفی‌سمنانی روزر دوشنبه اظهار داشت: استان ایلام دارای استعدادها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در فوتبال است و این شرکت از تیم نخست فوتبال استان برای حضور قدرتمند در لیگ دسته سوم کشور حمایت مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه این حمایت در قالب مسوولیت‌های اجتماعی شرکت صورت می‌گیرد، افزود: پس از مذاکرات هیات فوتبال استان، مدیرکل ورزش و جوانان و مدیرعامل باشگاه چوار ۶۵ ایلام و اخذ موافقت هلدینگ خلیج فارس، مجوز لازم برای حمایت مالی از این تیم اخذ شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز با قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل پتروشیمی ایلام از تیم چوار ۶۵ گفت: پتروشیمی ایلام در قالب مالی، لجستیکی و پشتیبانی از این تیم حمایت می‌کند.

مظفر علی‌شائی اظهار داشت: ورزش و جوانان استان نیز ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر ایلام را در اختیار تیم فوتبال چوار ۶۵ ایلام قرار می‌دهد و به ازای هر برد و صعود به لیگ دسته دوم پاداش به بازیکنان و کادر فنی تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام ظرفیت‌های استان برای حضور درخشان این تیم در سطح اول کشور بکار گرفته خواهد شد.

رییس هیات فوتبال ایلام نیز ضمن قدردانی از حمایت مالی شرکت پتروشیمی ایلام از تیم منتخب استان گفت: هیات فوتبال استان به عنوان متولی فوتبال در استان عزم خود را برای حمایت قاطع از تیم منتخب فوتبال استان جزم کرده است.

آبختی سنجابی افزود: تیم فوتبال چوار ۶۵ از نظر امتیازی تیم اول فوتبال استان ایلام است و قبل از مشخص‌شدن قهرمان این رقابت‌ها، موضوع حمایت مالی پتروشیمی ایلام از تیم نخست استان مطرح شد.

وی تاکید کرد: استعدادهای درخشانی در فوتبال استان وجود دارد و حضور موفق و صعود این تیم به رده‌های بالاتر لیگ کشور انگیزه‌ای برای بازیکنان جوان استان خواهد بود.

رییس هیات مدیره تیم چوار ۶۵ ایلام گفت: این تیم نماینده استان در لیگ دسته سوم فوتبال در فصل پیش‌رو خواهد بود و بهترین بازیکنان ایلامی که در تیم‌های مطرح کشور بازی کرده‌اند برای حضور در ترکیب این تیم جذب شده‌اند.

سنجابی به ثبت قرارداد بازیکنان این تیم در هیات فوتبال استان اشاره کرد و افزود: بالابردن سطح کیفی برگزاری مسابقات و تعیین زمان‌بندی درست یکی از وظایف اصلی هیات فوتبال استان است.

مدیر باشگاه چوار ۶۵ نیز گفت: رایزنی گسترده‌ای با مدیرعامل پتروشیمی ایلام و هلدینگ خلیج فارس صورت گرفته است که نتایج قطعی آن به زودی به اطلاع طرفداران فوتبال خواهد رسید.

حجت‌اله هاشم‌بیگی افزود: بر اساس چشم‌انداز و افق ۱۰ ساله، تیم چوار ۶۵ ایلام در سال ۱۴۰۴ به لیگ برتر فوتبال صعود خواهد کرد.

وی یادآور شد: تمامی بازیکنان و کادر فنی این تیم، بومی استان و منتخب شهرهای استان هستند.

زمین فوتبال چوار در سال ۶۵ در حالی که بازی بین دو تیم منتخب چوار و جوانان ایلام جریان داشت، در دقیقه ۵۵ بازی آماج حملات هواپیماهای عراقی قرار گرفت و ۱۵ بازیکن، داور و تماشاگر فوتبال به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.م

این واقعه‌ی تلخ و دردناک که در تاریخ فوتبال دنیا بی‌نظیر است، سند مظلومیت مردم مرزدار استان ایلام است و هر ساله ۲۳ بهمن سالروز بمباران زمین فوتبال چوار گرامی‌ داشته می‌شود و مردم استان امیدوارند این رویداد در تقویم رسمی کشور به ثبت برسد.