مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد با بیان اینکه بزرگترین مشکل استان ،کمبود منابع با کیفیت آب گفت: منابع آب شیرین جهت تامین نیاز شرب مردم استان یزد، چاه‌های عمیق شرب و خط انتقال آب است .

 

به گزارش خبرنگارجارچی اخباربه نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان ، محمد مهدی جوادیان زاده در این خصوص اظهارداشت: استان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و یکصد هزار نفر، یک استان خشک و از لحاظ منابع آب شیرین به شدت فقیر محسوب می‌شود  لذا تامین آب با کیفیت برای شرب شهروندان این استان کویری هر ساله با مشقت و دشواری های فراوان امکان پذیر است.

 

وی افزود: چاه های موجود در این استان نیز معمولا شور و تلخ بوده و کیفیت لازم را جهت تامین آب شرب ندارند این در حالیست که بررسی های اخیر نشان می دهد متاسفانه استمرار تامین آب شرب با همین کیفیت نازل نیز از منابع آب زیرزمینی استان تقریبا برای آینده امکان پذیر نیست.

 

این مسئول تصریح  کرد : اگرچه آب تامین شده از طریق خط انتقال زاینده رود نیز به صورت کامل تامین کننده نیاز آب شرب استان نیست، ولی پس از اختلاط آن با آب استحصال شده از چاه های استان، تامین آب شرب استان با کیفیتی در حد استاندارد صورت می‌پذیرد .