در تاریخ ۲۵ آذر سال جاری مدیرکل حمل و نقل استان اصفهان به همراه معاون این اداره در نشست خبری آنلاین که با حضور تعدادی از خبرنگاران استان برگزار شد شرکت نمود و به سوالات مطرح شده از سوی آنان پاسخ داد.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی خضری که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در این نشست حاضر بود در ابتدا توضیحات مختصری در خصوص وضعیت حمل و نقل استان اصفهان ارائه و اظهار داشت ؛امسال به واسطه بیماری کرونا در حوزه حمل و نقل مسافر با ۵۳ درصد کاهش نسبت به سال گذشته روبرو هستیم و دولت سعی کرده تا خسارت وارده را جبران نمایند.
وی با اشاره به اینکه امسال میزان تردد در راه‌های استان ۲۱۰ میلیون تردد در دوره هشت ماهه اول سال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
مهندس خضری با یادآوری اینکه ۲۳ نقطه حادثه خیز در محورهای استان اصلاح شده در مورد انجام روکش آسفالت هم در استان افزود امسال ۲۳۰ کیلومتر مرمت و بازسازی و روکش آسفالت انجام پذیرفته است.
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان با یک خبر خوب ادامه داد خوشبختانه تصادفات فوتی سر صحنه امسال ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.
مهدی خضری با بیان اینکه استان اصفهان امسال فصل زمستان را زودتر تجربه نموده تصریح کرد در آبان ماه ۵۰ درصد از نیروهای راهداری را آماده باش دادیم و از اول آذر به ۱۰۰ درصد رساندیم به خصوص در غرب استان با ۵۵۲ دستگاه ماشین و ۷۰۵ نفر نیرو، بیش از ۱۰ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن شن آماده نمودیم و ۱۰۲ اکیپ راهداری را به شکل دائم و موقت و در گردنه ها و راهدارخانه ها مستقر نمودیم. وی در خصوص ارتباط با حوزه آی تی و استفاده از فناوری‌های هوشمند در این سازمان خاطرنشان ساخت امسال ۳۸ سامانه ثبت تخلف اضافه شده و تا پایان سال این تعداد دوربین به ۱۵۶ عدد خواهد رسید کهاستان اصفهان در این رابطه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است .

وی با بیان اینکه از آغاز سال تا به امروز ۴۴۴ هزار تخلف را دوربین‌های ثبت نمودند افزود:هشتاد قرارداد در حوزه‌های مختلف منعقد کرده ایم بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان و ۲۵ مجتمع خدماتی در حال احداث در استان داریم.

مهدی خضری در مورد توزیع لاستیک دولتی هم اعلام داشت با توجه به گرانی قیمت دلار و به دلیل کمبود لاستیک تاکنون ۲۸۰ هزار حلقه لاستیک یارانه‌ای و با ارز دولتی توزیع شده که بر اساس کارکرد میزان پیمایش خودروهاست همچنین در حوزه روغن هیچگونه کمبودی نداریم.

وی در خصوص مجتمع‌های بین‌راهی تاکید نمود این مجتمع ها توسط کمیته‌های نظارت مختلف و مسئول های نظارتی لازم به صورت مرتب نظارت می گردد و مردم می‌توانند شکایت های خود را از طریق سامانه ۱۴۱ گزارش دهند.