استاندار اصفهان اظهار داشت: افزایش تعداد انبار اختصاصی در استان یکی از نمودهای مردمی کردن اقتصاد و واگذاری تصدی‌گری ها به بخش خصوصی است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ،  عباس رضایی استاندار اصفهان در دیدار مدیرکل و معاونین گمرک استان پس از استماع گزارش عملکرد اداره کل گمرک از فعال‌تر شدن گمرکات استان نسبت به قبل تشکر و قدردانی کرد.

استاندار اظهار داشت: افزایش تعداد انبار اختصاصی در استان یکی از نمودهای مردمی کردن اقتصاد و واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی است و کمک به واحدهای تولید ی به خصوص در زمینه ترخیص ۹۰ درصدی مواد اولیه در اشتغال استان و جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی نقش بسزایی دارد.

دکتر رضایی به جذب سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت آنها در طرحهای عمرانی اشاره کرد و تاکید کرد مدیران ذیربط حمایت لازم  قانونی و صدور مجوزهای لازم  را در اسرع وقت انجام دهند.

مدیر ارشد استان اظهار داشت : وجود ۴۸ درصد تولید فرش کشور در استان اصفهان ایجاب می کند که جهت رفع مشکلات این صنعت همت مضاعفی به کار بسته شود و در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به آسیب‌های وارد شده به صنایع به خصوص به صنایع دستی و گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: تمامی دستگاههای اجرایی باید از صنایع دستی و صنعت گردشگری حمایت نمایند.

استاندار اصفهان با توجه به اینکه بیشترین میزان صادرات استان کالاهای فراوری شده است ابراز خرسندی کرد و گفت: بایستی با تقویت صنایع بالا دستی کالاها و محصولات فرآوری بیشتر شود و صادر گردد.

دکتر رضایی به ارزش افزوده ۳۶ برابری ریل آهن نسبت به تیر آهن اشاره کرد و اذعان داشت: در صنایع دیگر مانند مواد غذایی و صنایع دارویی و تبدیلی توجه ویژه‌ای باید انجام شود و محصولات با ارزش تری تولید گردد و از خام فروشی و صادرات آن اجتناب گردد.

وی تولید و صادرات فرآورده های پتروشیمی در شرایط تحریم صادرات نفت را از مزیت های استان دانست.

در این دیدار رسول کوهستانی مدیر کل گمرک استان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته ارائه به جلسه کرد.