رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام در واقع سنجش عکس العمل طرف های برجامی است.

به گزارش جارچی اخبار، مجتبی ذوالنوری با اشاره به برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک برجام پس از تصویب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران، گفت: بعد از مصوبه مجلس، این جلسه بسیار مهم خواهد بود، در واقع سنجش عکس العمل طرف های برجامی ما در این نشست اتفاق خواهد افتاد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصور می کنم گرچه این مصوبه مجلس دلچسب و مورد قبول دولت نباشد ولی یقینا این گونه نیست که دیپلمات های ما در مواجهه با طرف های مقابله همین موضع را داشته باشند، قطعا خواهند گفت که مجلس به دولت تکلیف کرده که کارهایی را انجام دهد، آنها هم نمی توانند قانون را اجرا نکنند و این طرف های برجامی هستند که باید به وظایفشان عمل کنند.

وی بیان کرد: وزارت خارجه باید طرف های مقابل را خوب تفهیم کند که اگر در ۲ ماه مهلت در نظر گرفته شده در قانون رفع تحریم ها، نسبت به رفع تحریم ها و تامین نظر جمهوری اسلامی اقدام نکنند دولت باید به این قانون عمل کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در ماده ۹ قانون مذکور جرم انگاری شده است، افرادی که از قانون استنکاف و موانعی را بر سر راه قانون اعمال کنند مجازات می شوند، طبیعتا دولت به طور قطع قانون را اجرا می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص دستورکار کمیسیون مشترک برجام که امروز بصورت مجازی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این نشست،  یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونین وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام هر ٣ ماه یکبار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود.

سعید خطیب‌زاده افزود: با توجه به ملاحظات مربوط به کووید ۱۹، این نشست نیز طبق برنامه و همچون بسیاری از نشست‌های بین‌المللی به صورت ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۹۹ ساعت٣٠/ ١٣ به وقت تهران برگزار خواهد شد.