“هم برگزارکننده” ، عضو تیم برگزارکننده رویداد تداکس اصفهان ۲۰۲۰ گفت: با همراهی شهرداری اصفهان، امسال رویداد جهانی تداکس اصفهان ۲۰۲۰ با عنوان «راه حل های ساده» با حضور ۶ سخنران و به صورت پخش مجازی برای علاقمندان از محل گلخانه استوائی باغ گلهای شهر اصفهان برگزار می شود.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مهدی نیازی منش با اشاره به برگزاری رویداد تداکس اصفهان ۲۰۲۰ با عنوان «راه حل های ساده» simple solutions اظهار کرد: این رویداد امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با دو بار تعویق روبرو شد و در نهایت با همراهی شهرداری اصفهان، تداکس اصفهان ۲۰۲۰ روز ۲۸ آذرماه به صورت پخش زنده اینترنتی بدون حضور افراد و تنها با حضور سخنرانان برگزار می شود.
وی ادامه داد: پخش زنده این رویداد از طریق کانال تداکس اصفهان در آپارات به آدرسaparat.com/tedxesfahanir و صفحه اینستاگرام این رویداد به آدرس
tedxesfahan@ انجام خواهد شد.
وی ساعت برگزاری این رویداد را از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عنوان و اظهار کرد: موضوعات سخنرانی های امسال گسترده است به طوریکه از موضوع پرنده نگری و سلامت روان تا حل یک مشکل بزرگ در سطح کلان کشور از طریق راه حل های ساده را دربرمی گیرد.
نیازی منش افزود: سخنرانان امسال خانم آیه حمداوی در حوزه سبک زندگی سالم، آقای ایمان ابراهیمی در حوزه توسعه فردی، آقای پیمان حقیقت طلب در حوزه حل معضلات اجتماعی، آقای سیروس زارع در حوزه کمک به جامعه کوچک روستایی کمیجان، آقای مهدی ناجی در حوزه جامعه شهری و اقتصاد و آقای سپهر قاضی نوری در حوزه راهبردی برای توسعه خواهند بود.
وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی، حمایت مالی از این رویداد با مشکلاتی همراه بود اما امسال هم مانند سال گذشته شهرداری اصفهان اقدام به حمایت از این رویداد کرد.
“هم برگزارکننده” رویداد اصفهان تداکس گفت: در هر رویداد اصفهان تداکس قبلا ۳۵۰ نفر شرکت می کردند اما امسال با استفاده از بستر پخش آنلاین امیدواریم امکان بازدید افراد بیشتری فراهم شود. البته بعد از برگزاری رویداد، سخنرانی ها برای ارائه در بستر اینترنت آماده می شود که در این بخش نیاز به هزینه هایی داشتیم که با همراهی شهرداری میسر شد.
نیازی منش افزود: علاقمندان برای ثبت نام در این رویداد می توانند به وب سایت این رویداد به آدرس www.tedxesfahan.com مراجعه کنند.
گفتنی است، ” تد” به عنوان یک سازمان جهانی غیردولتی و غیر انتفاعی با هدف گسترش ایده‌ها در سراسر جهان، در سال ۱۹۸۴ به صورت یک کنفرانس چهار روزه حیات خود را آغاز کرد. این سازمان برای نیل به هدف خود از متفکران، ایده‌پردازان و فعالان پیشرو در سطح جهان دعوت می‌کند تا مهم‌ترین ایده‌های خود را در قالب یک سخنرانی قوی و تاثیرگذار در حداکثر ۱۸ دقیقه بازگو کنند. این گفتگوها سپس در سایت تد (TED.com) به صورت رایگان برای عموم به اشتراک گذاشته می‌شوند.
تد (TED) سه حرف اول کلمات تکنولوژی (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) است که محورهای اصلی این رویداد است. البته امروزه حوزه‌ فعالیت‌های تد فقط به این موضوعات محدود نمی‌شود و در حال حاضر از همه‌ رشته‌ها و فرهنگ‌هایی که به دنبال ترویج فلسفه‌ وجودی آن یعنی درک عمیق‌تر است، استقبال می‌کند.
در سخنرانی‌های تد اثری از تبلیغ برای هیچ عقیده‌ سیاسی یا مذهبی و هیچ کالای تجاری دیده نمی‌شود، چراکه تد جایی برای گسترش ایده‌ها است و نه تریبونی با هدفی خاص؛
پس از ۲۵ سال تجربه بی‌نظیر کنفرانس‌های تد، رویدادهای تداکس (TEDx) شکل گرفتند. سازمان تد از سال ۲۰۰۹، با اعطای مجوز به افراد در هر کجای دنیا، امکان تجربه رویدادی مشابه تد را برای همگان در هر نقطه دنیا فراهم می‌آورد تا به این شکل هدف نهایی تد، یعنی گسترش ایده‌های ارزشمند، با قدرت بیشتری دنبال شود.
برگزارکنندگان تداکس موظف هستند در چارچوب قوانین تد رویداد خود را با فرمت تد، اما به شکل مستقل، برنامه‌ریزی و برگزار کنند. سپس از تمامی سخنرانی‌های تداکس ویدئو تهیه شده و برای سازمان تد ارسال می‌شود. بدین‌گونه سخنرانی‌های تداکس نیز به صورت رایگان در سایت تد قرار می‌گیرند و همه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.