معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: دورهمی‌های شب یلدا نگران کننده است چرا که احتمال بازگشت استان به وضعیت قرمز کرونایی و افزایش بستری‌ها در صورت کم‌توجهی به محدودیت‌ها وجود دارد.

به گزارش جارچی اخبار؛ حیدر قاسمی، امروز (پنجشنبه-۲۷ آذر)، اظهار کرد: توصیه اکید بر تداوم محدودیت تردد تا شب یلداست تا مردم شهرهای استان به منظور حفظ سلامتی خود، خانواده و بستگان به خصوص افراد مسن از دورهمی‌های طولانی‌ترین شب سال پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی‌ها رفتن به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در شب یلدا مرسوم است، گفت: از خانواده‌ها می خواهیم با توجه به شرایط کرونا از ملاقات حضوری والدین به خصوص در این شب طولانی سال خودداری کنند.

معان سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درباره تدابیر انجام‌شده کرونایی در این استان، گفت: پس از ۲ هفته محدودیت کرونایی با همکاری و همراهی مردم، گروه‌ها و اصناف شرایط بهبود پیدا کرد و وضعیت تعدادی از شهرستان‌های استان از قرمز به نارنجی بازگشت و اکنون ۲۲ شهرستان اصفهان وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، قاسمی افزود: در وضعیت نارنجی فعالیت گروه‌های ۲ انجام می‌شود، اما محدودیت‌ها در حوزه تردد وسایل نقلیه ادامه دارد و با توجه به شرایط مشابه در یک هفته آینده از جمله شب یلدا، این ممنوعیت و محدودیت ادامه خواهد داشت.

یادآور شد: بیشتر این محدودیت‌ها برای جلوگیری از دورهمی‌ها و شب ‌نشینی‌های خانوادگی با هدف مهار ویروس کرونا است.

رییس کمیته اجتماعی ستاد کرونای استانداری اصفهان افزود: در صورت رعایت نشدن نکات بهداشتی بار دیگر محدودیت‌های کرونا در شهرها به خصوص در حوزه اصناف اعمال می‌شود و به طور حتم مردم دچار مشکل خواهند شد.

قاسمی افزود: در حوزه تردد خودروهای با پلاک‌ غیربومی، رفت و آمد همچنان با محدودیت مواجه و ممکن است در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا چهار صبح اعمال شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان درباره توجه به مشکلات اصناف اظهارکرد: از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ارتباط با اصناف آسیب‌دیده از شیوع این ویروس در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده است.