استاندار اصفهان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزاری مجلس عزاداری و تجمع در ایام فاطمیه در این استان ممنوع است.

به گزارش جارچی اخبار، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه (س) افزود: قرار است فضای شهر با پارچه‌های مشکی مزین شود.

استاندار اصفهان گفت:هیچ یک از استان‌ها و شهرهای کشور و همچنین استان اصفهان در وضعیت قرمز قرار ندارند.

وی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کل کشور ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گفته رضایی ۱۶ شهر استان اصفهان در وضعیت نارنجی و هشت شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس افزایش خواهد یافت، امروز استفاده از ماسک امر به معروف و دورهمی‌ها امر به منکر است.

استاندار اصفهان با اشاره به این جمله که “جمع نشویم تا کم نشویم” از مردم استان خواست شب یلدا و شب‌های پس از آن دورهمی حقیقی نداشته باشند و از طریق فضای مجازی با خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل روز شنبه و یکشنبه به منظور جلوگیری از تردد و دورهمی‌های شبانه از ساعت ۲۰ تا چهار صبح منع تردد خواهیم داشت.

استاندار اصفهان افزود: همچنین تمامی مشاغل به استثنا مشاغل گروه یک باید از ساعت ۱۸ تعطیل کنند.

وی با اشاره به آزمون استخدامی در دستگاه‌های دولتی گفت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است آزمون استخدامی به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی ۲ روز برگزار شود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۱ نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و ۵۳ هزار و ۲۷۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.