نایب رییس اتحادیه زنان کارگر کشور تشکیل این اتحادیه را یکی از اقدامات ماندگار برای فعالیت های زنان عنوان کرد.

به گزارش جارچی اخبار، فاطمه وحدت  که در مراسم تودیع و معارفه رییس جدید اتحادیه زنان کارگر آذربایجان شرقی ۱۸در محل خانه کارگر تبریز سخن می گفت اظهار داشت:در طول ۲۸ سال گذشته با تلاش هیأت مدیره  این اتحادیه که در رأس آن سرکار خانم جلودارزاده قرار دارد توانستیم در ۲۵ استان شعبات این اتحادیه را فعال کنیم.

وحدت با بیان اینکه اکنون در سایه حمایت های این اتحادیه در چندین استان که آذربایجان شرقی در رأس آن قرار دارد توانسته ایم چندین نماینده زن در مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر در دوره های مختلف داشته باشیم تأکید کرد: فعالین این اتحادیه به دنبال پست و مقام نبوده و تنها می خواهند بستر مشارکت زنان را در اجتماع توسعه دهند.

نایب رییس اتحادیه زنان کارگر کشور با تأکید بر اینکه اصلی ترین دلیل ماندگار شدن مشکلات زنان به کنار ماندن خود آنان از صحنه بر می گردد اظهار داشت: ما به عنوان خواهر در کنار برادران هستیم  و مهمتر به عنوان خواهر و بردار دینی باید در صحنه برای رفع مشکلات در صحنه باشیم و برادران ما باید به این باور برسند هر حرکت ما در وهله نخست کمک  به رفع مشکلات جامعه بوده و از بعد دیگر هر تلاش ما به کاهش مشکلات همسر و دختر آنان کمک می کنند.

وی با بیان اینکه این نگرش، هر حضور بانوان را در صحنه الزامی می کند تأکید کرد: باید تفاوت های جنسیتی در فعالیت های اجتماعی و کار کنار بگذاریم تا پیشرفت برای جامعه بهتر عملی شود.

وحدت در خاتمه با قدردانی از تلاش های سیما اصغری رییس قبلی اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی و حمایت های دبیر اجرایی خانه کارگر استان  ابراز امیدواری کرد فعالیت های اتحادیه زنان کارگر استان با ایده های جدید توسعه بیشتری پیدا کند.

در این آیین که با حضور مهندس کریم صادق زاده دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی ، خانم مهندس صادق زاده مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی ، وحدت نایب رییس اتحادیه زنان کارگر کشور در محل خانه کارگر تبریز و جمعی از بانوان فعال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد”مهندس سیمرا پورکریم” به عنوان رییس جدید اتحادیه زنان کارگر استان آذربایجان شرقی معرفی شد.