مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان از اختصاص دو رام قطار (۱۰ واگن) به متروی شهر اصفهان خبر داد و گفت: با افزوده شدن این قطارها به خط اول، سرفاصله ها از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه کاهش می یابد.
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمد بنکدار هاشمی با اشاره به اینکه ارزش محموله واگن های مترو که به خط اول قطار شهری اصفهان اضافه می شود، ۳۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: این واگن در شرایط ویژه تامین این روزها، با همکاری دولت و شهرداری خریداری و تامین شده و به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه واگن های جدید بر اساس استانداردهای خط اول مترو ساخته شده و در این خط نیز استفاده می شود، افزود: البته این ظرفیت وجود دارد زمانیکه خط یک، دو و سه ساخته شد، واگن ها قابلیت استفاده در خط های دیگر را نیز داشته باشد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در مجموع سهم اصفهان از قرارداد کلی خرید واگن ها دولت و شهرداری، ۸۵ عدد است که طی سال های اخیر و امسال ۴۰ واگن تحویل شده و ۴۵ واگن دیگر نیز باید به شهر اصفهان تحویل شود، اظهار کرد: هم اکنون در خط یک ۱۲ رام قطار داریم که با دو رام جدید، به ۱۴ رام افزایش می یابد.
قرارداد مستقل سازمان قطار شهری اصفهان با شرکت پلور سبز برای خرید ۳۰ رام
وی افزود: همچنین شرکت پلور سبز با شرکت دالیان چین برای ساخت و تولید ۱۵۰ واگن قطار به صورت مستقل، قراردادی منعقد کرده است و در چارچوب این قرارداد، ۳ رام تحویل شده و ۴ رام دیگر آماده تحویل است و ۲۳ رام دیگر به صورت انتقال تکنولوژی به داخل (PLB) ساخته خواهد شد.
بنکدار هاشمی هزینه هر واگن را در حدود یک میلیون یورو عنوان و تصریح کرد: سرفاصله اصلی در افق طرح وقتی شبکه خطوط شکل گیرد، دو و نیم دقیقه است که برای این هدف گذاری حداقل ۳۸ رام قطار در خط یک نیاز داریم.
افزایش ۳۰ هزار نفری ظرفیت جا به جایی مسافران خط یک مترو
وی افزود: با اضافه شدن دو رام قطاری که به شهر اصفهان افزوده می شود، سرفاصله قطارها از ۱۲ دقیقه به هشت دقیقه در خط یک کاهش می یابد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شرایط قبل از کرونا با حدود ۱۰ رام قطار رکورد جابجایی ۱۲۰ هزار مسافر در خط یک شکسته شد، اظهار کرد: اکنون تعداد مسافران مترو اصفهان ۳۰ هزار نفر در روز است.
وی تصریح کرد: در افق طرحی که برای سرفاصله ۲.۵ دقیقه متروی اصفهان دیده شده است، باید ۲۵ هزار نفر در ساعت در جهت مسافرگیری داشته باشیم.
بنکدار هاشمی تاکید کرد: با راه اندازی شبکه خطوط مترو اصفهان (خط های اول، دوم و سوم مترو) می توان جابجایی حدود ۸۰۰ هزار مسافر در روز را با متروی شهر اصفهان انجام داد.