معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت حدود ۴۰ تا ۱۰۰ درصدی مجموعه پروژه های رینگ چهارم شهر اصفهان خبر داد و گفت: این پروژه ها در قطعه نخست رینگ چهارم واقع است و شامل طرح های تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی، تقاطع غیرهمسطح آفتاب، کیلومتر چهار تا هفت رینگ و کیلومتر صفر تا چهار است.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با اشاره به آخرین تحولات در یکی از مهمترین پروژه های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: رینگ چهارم شهر اصفهان به عنوان یکی از پروژه های شاخص و کلیدی شهر با مجموعه ای از طرح های عمرانی در حال تکمیل است که در این زمینه تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با ۸۰ درصد پیشرفت، بیشترین میزان پیشروی را داشته است.
وی ادامه داد: این پروژه که از فروردین ماه ۹۸ آغاز شده است دارای ۱۸ هزار مترمربع پل سازی، ۵۰ هزار مترمربع فضای سبز و یک هزار و ۱۰۰ متر طول پل سازی است.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه شهید سلیمانی در ۵ پل غیرهمسطح ساخته می شود، اظهار کرد: ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه آزادسازی این پروژه است و برای اجرا نیز به یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بهره برداری شود.
وی با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح آفتاب به عنوان یکی از بخش های رینگ حفاظتی در مرداد ماه سال جاری تکمیل شد، گفت: مساحت کل این طرح ۲۱۰ هزار مترمربع است که چهار هزار و ۹۰۰ مترمربع آن به پل سازی اختصاص یافته است.
مظفر هزینه آزادسازی و اجرای تقاطع غیرهمسطح آفتاب را به ترتیب ۱۸۰ میلیارد ریال و ۷۸۸ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: برای این پروژه نیز ۷۸ هزار مترمربع فضای سبز پیش بینی شده است.
وی با اشاره به میزان پیشرفت حلقه حفاظتی در کیلومتر چهار تا هفت رینگ چهارم گفت: این مسیر دارای سه هزار متر طول با عرض ۷۶ متر و نیز دو پل غیرهمسطح است که تاکنون ۳۸ درصد آن ساخته شده است.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: برای آزادسازی این مسیر یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال و برای اجرای آن یک هزار و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین اعتبار این طرح در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.
وی یکی دیگر از قطعات مجموعه پروژه های رینگ چهارم را مسیر صفر تا چهار کیلومتر رینگ دانست و گفت: این مسیر دارای چهار هزار متر طول با عرض ۷۶ متر و دارای سه پل غیرهمسطح است که هزینه آزادسازی و اجرای آن به ترتیب دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است و براساس زمان بندی در پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ باید به بهره برداری برسد.