عضو هیأت اجرایی شورای وحدت درباره حضور طیف متمایل به رییس دولت دهم در این شورا گفت: گذشته افراد مانع حضور آنها در شورای وحدت نیست به شرط آنکه منشور و میثاق این شورا را پذیرفته و به آن متعهد باشند در غیر اینصورت نمی‌توانند در این شورا حضور داشته باشد.

به گزارش جارچی اخبار، فرید شهاب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره تشکلهای عضو شورای وحدت اصولگرایان، گفت: همانطور که از نام شورای وحدت مشخص است، این شورا جهت وحدت و وفاق حداکثری همه احزاب، گروهها و جبهه‌های موجود در نیروهای انقلاب شکل گرفته است و از همه احزاب و تشکل‌هایی که محوریت جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) را براساس منشور اخلاقی، اعتقادی و سیاسی در نظر گرفته شده قبول دارند و همچنین از نظر قانونی و کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های مورد تایید وزارت کشور منع فعالیت نداشته باشند تشکیل شده است.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی ادامه داد:  البته با توجه به برگزاری چندین جلسه و هم اندیشی احزاب مذکور تاکنون تقریباً می‌توان اذعان داشت اکثریت احزاب فراکسیون اصولگرایان و جمعی از احزاب فراکسیون مستقلین خانه احزاب در این چارچوب قرارگرفته اند و نمایندگان آنها در شورای عالی مربوطه شرکت می‌کنند. همچنین یکی از مهمترین ابتکارات در نظرگرفته شده در این شورا، عضویت نمایندگان احزاب با انتخاب خودشان است که تعاملی سازنده و پایدار و مشارکتی را برای همه احزاب بوجود آورده است.

شهاب، درباره حضور طیف متمایل به احمدی نژاد در شورای وحدت اصولگرایان، یادآور شد: گذشته افراد مانع حضور آنها در شورای وحدت نیست به شرط آنکه منشور و میثاق این شورا را پذیرفته و به آن متعهد باشند.  بدیهی است اگر فرد یا گروهی، متعهد به چهره‌ها، اشخاص و تشکل‌هایی باشند که با سیاست‌ها و برنامه‌های شورای وحدت در مغایرت هستند تبعاً نخواهد توانست در این شورا حضور داشته باشد.

رییس کمیته جوانان شورای وحدت، درباره امکان یکی شدن شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت اصولگرایان، گفت: نحوه و چگونگی فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در عرصه انتخابات قائل به انتخاب خود آنهاست، تبعاً احزاب دارای شورای مرکزی و تصمیم‌گیری مستقل هستند لذا همانطور که شاهد هستیم با بررسی سیاست‌ها، برنامه‌ها و منشور شورای وحدت شرکت در این شورا را انتخاب کرده اند و واضح است اگر سیاست، استراتژی، برنامه‌ها و نحوه اقدام دو شورا (شورای وحدت و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب) یکسان بود دیگر دوگانگی و جدای از هم کارکردن مفهومی نداشت و لذا بودن در هر دو مجموعه هم تبعاً صحیح نخواهد بود.

وی ادامه داد: بطور نمونه سیاست شورای وحدت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، استقلال استان‌ها است و در انتخابات ریاست جمهوری معرفی فرد اصلح و شایسته‌ترین میان نامزدهای احراز صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان است و هر مجموعه ای که این سیاست را قبول دارد در شورای وحدت فعال می‌شود ولی اگر تشکلی می‌خواهد همه استان‌ها و تشکل‌های دیگر تابع مرکزیتی باشند که برای آنها تصمیم گیری کند بطور طبیعی در سیاست شورای وحدت جای نمی‌گیرد.

شهاب درباره امکان پیوستن جبهه پایداری انقلاب اسلامی به شورای وحدت اصولگرایان افزود: هر تشکل و گروهی از جمله حزب پایداری که منشور و سیاست‌های کلان شورای وحدت را بپذیرد می‌تواند در این شورا عضویت داشته باشد.

عضو فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب، درباره معرفی ارکان شورای وحدت نیز گفت: شورای‌عالی شورای وحدت متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی و انقلابی کشور، نماینده تشکل‌های دانشجویی، جوانان، بانوان، هیئات مذهبی، رزمندگان و همچنین جامعتین است و براساس انتخاب این شورا، منوچهر متکی که دارای سوابق درخشانی در عرصه فعالیت سیاسی و دیپلماتیک است به عنوان رییس ستاد انتخاباتی شورای وحدت برگزیده شده اند و مباحث مربوط به اقدامات اجرایی سیاست‌های این شورا را دنبال می‌کنند.

شهاب، درباره نقش قالیباف در شورای وحدت اصولگرایان هم خاطرنشان کرد: قالیباف هم همانند سایر شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح در کشور نیز درصورت همراهی با شورای وحدت، با بقیه تشکل ها و احزاب و … این شورا کار خواهد کرد و تابع تصمیم نهایی این شورا خواهد شد.