مدیر فرهنگی دانشگاه میبد از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی – هنری زیلو در دانشگاه میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از یزد، حسین عابدینی  ضمن معرفی اولین جشنواره زیلو و با بیان اینکه حضور فعالانه و نه منفعلانه در عرصه ی فرهنگیِ دانشگاه نیازمند طراحی برنامه ای است که بتواند جایگاه دانشگاه را در راستای هدف متعالی خود به درستی تبیین کند، تاکید کرد: پراکندگی فعالیت های فرهنگی و عدم وجود راهبرد برای هدایت جمعی آنها، گاه این مسأله را دشوار می سازد و مدیریت کلی مجموعه را با مشکلات عدیده مواجه می کند.

 

وی در ادامه گفت: در این راستا، مدیریت فرهنگی دانشگاه میبد بر آن است ضمن در نظر داشتن شرایط ویژه ی کنونی جامعه به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ و عدم حضور دانشجویان در دانشگاه، اولین جشنواره ی فرهنگی – هنری زیلو را به عنوان عرصه ای برای تجمیع همه ی فعالیت های فرهنگی هنری دانشجویی در بازه زمانی ۷ اسفند ۱۳۹۹ الی ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار کند.

 

عابدینی اهداف برگزاری این جشنواره را تمهید زمینه ی فعالیت انفرادی و گروهی برای همه ی دانشجویان، تعالیِ سطح فعالیت های فرهنگی دانشگاه، شناسایی دانشجویان مستعد و گروه های فعالِ فرهنگی و تکریم و تشویق آنان ومدیریت بهتر فعالیت های فرهنگی و رصد خلأها و نواقص امور فرهنگی دانشگاه بیان کرد.

 

همچنین وی هدف از نام گذاری زیلو برای عنوان جشنواره را اینگونه بیان کرد: زیلو به عنوان یک اثر فرهنگی-هنری، جزو صنایع دستی شهرستان میبد است که ما به جای اینکه عنوان امتیاز را بر روی هر فعالبت بگذاریم، از عنوان زیلو در این جشنواره بهره برده ایم.

 

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تاکید کرد: در کنار برنامه‌های جمعی و گروهی دانشجویان ، پیش‌بینی محورهای مختلفی برای حضور فعالانه‌ی فرهنگی هریک از دانشجویان ، از مهم‌ترین ابداعات این جشنواره و از پایه‌های مهم این برنامه‌ی بزرگ فرهنگی است.

 

دانشجویان برای آشنایی بیشتر با این جشنواره، مشاهده جزئیات آن و برنامه ریزی فعالیت های خود در قالب این جشنواره می توانند فایل پیوست را دانلود کنند.