تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه تاریخی فرهنگی گردشگری «دارالسلام» شیراز و «تخت فولاد» اصفهان با حضور معاونان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های دو شهر به امضا رسید.

به گزارش جارچی اخبار؛ این تفاهم‌نامه از سوی محمدعیدی و مرتضی جعفری با هدف توسعه و تقویت رویکرد فرهنگی و گردشگری دو آرامستان تاریخی دارالسلام و تخت فولاد ، در تالار آزادی شیراز منعقد شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این باره اظهار داشت: در جهان شهر شیراز شاهد یک اتفاق بسیار بزرگ بودیم که نتیجه آن امضای تفاهم نامه بین تخت فولاد اصفهان و دارالسلام شیراز به عنوان دو گنجینه بزرگ و سترگ جهان بود.
محمد عیدی افزود: امیدواریم با هم افزایی بین دو حوزه، سطح آگاهی شهروندان ما نسبت به این دو میراث ارزشمند بشری بالا رفته و از طریق مسئولیت های اجتماعی انگیزه و انگیزش آن را پیدا کنند تا این دو گنجینه را به گردشگران معرفی کنند.
وی تصریح کرد: بایستی در این مسیر از تمام ظرفیت های هر دو حوزه بهره ببریم و از همه مهمتر اینکه از الهامات دو آرامستان به عنوان جزء جدا ناشدنی حیات شهری در فرم طراحی شهرها و در فرآیند شهرسازی امروز شهرهای بزرگ بهره برداری لازم را داشته باشیم و با تکیه بر ریشه های خود شهرها را توسعه دهیم.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به عقد تفاهم نامه بین شهرداری اصفهان و شهرداری شیراز در حوزه همکاری های مشترک بین دو آرامستان تخت فولاد و دارالسلام اظهار کرد: این تفاهم نامه در ادامه تفاهم نامه مثلث گردشگری طلایی بین شهرهای اصفهان، یزد و شیراز بوده که به منظور افزایش همکاری و هم افزایی فرهنگی بین شهرها منعقد شده است.
مرتضی جعفری با اشاره به ایجاد پل ارتباطی بین دو آرامستان کهن ایران، افزود: این تفاهم نامه به منظور معرفی بیشتر و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در تخت فولاد و دارالسلام به عنوان دو آرامستان قدیمی ایران به امضا رسیده که در قالب این تفاهم نامه، پژوهش های خوبی صورت خواهد گرفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد: تورهای گردشگری در آینده ای نزدیک، برای شهروندان دو شهر و دیگر شهرها جهت بازدید دو آرامستان کهن و زیبای تخت فولاد و دارالسلام برنامه ریزی خواهد شد که امیدواریم این نوع جدید گردشگری بین شهروندان مورد استقبال واقع شود