در پی اظهارات توهین آمیز اظهارات توهین آمیز  جعفر راستی ( نماینده مردم  شسبتر در مجلس شورای اسلامی و رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان آذربایجان شرقی درباره اصلاح‌طلبان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تسوج  جبهه اصلاحات آذربایجان‌شرقی  نامه سرگشاده ای را خطاب به استاندار آذربایجان شرقی منتشر کرد که متن کامل آن به شرح زیر می باشد:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر پورمحمدی

استاندار محترم آذربایجان شرقی

با سلام و احترام ؛

اظهارات غیر قانونی، سخیف و توهین‌آمیز آقای جعفر راستی، راه یافته مجلس یازدهم از حوزه شهرستان شبستر را که اخیرا پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخش تسوج ایراد گردیده، استماع نموده اید که قسمت کوتاهی از آن جهت یاد آوری درج می‌شود :

( نتیجه ی عراق و سوریه به نفع ایران تمام شد پس چه کار کنیم؟

باید بیایید و اینها را وادار به خودزنی بکنید.

حتی کار اصلاح طلبان را هم…

چون دیگر مردم به این نتیجه رسیده اند که اصلاح طلبان خائن ترین افراد امروز این جامعه هستند و بوجود آمدن این وضعیت در نتیجه اصلاح طلبی این جامعه است.

… مومن، ما اینجا تعارف نداریم. پس چه کار کنیم؟ حرکت خارجی نمی شود.

اصلاح طلبان هویت خود را از دست داده اند. مردم به حرف اینها گوش نمی دهند. چه کار کنیم؟

اینها را وادار کنید خودشان همدیگر را بزنند… )

این اظهارات در مورد جریانی اصیل و قانونی که داخل نظام تعریف می شود، از زبان کسی شنیده می شود که علاوه بر حضور در نهاد قانونگذاری کشور، به عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان در سال ۱۴۰۰ تعیین گردیده است.

پرواضح است لازمه احراز چنین سمتی، بی‌طرفی و قانونمندی است، در حالیکه بی منطقی و افراطی گری در این جملات موج می زند.

خائن کسانی هستند که به آرمانهای مردم و امام در انقلاب سال ۵۷ خیانت نموده، و با انحصارطلبی و ناکارآمدی، چوب حراج بر امید مردم و سرمایه های اجتماعی نظام زده اند تا رکورد کمترین میزان مشارکت مردم در انتخابات‌های مجلس در انتخابات مجلس یازدهم (حدود ۴۰ درصد) شکسته شود.

خائن کسانی هستند که با تکیه بر سمتهای انتصابی، افراد کارآمد و دلسوز ملت را با بهانه ها و اتهامات واهی و غیر قانونی کنار میزنند. خائن کسانی هستند که با اعمال و رفتار خود شکاف بین مردم و حاکمیت را روز به روز افزایش می دهند.

 

ایشان در غیاب اکثریت مردم و با رای ۱۲ درصد دارندگان حق رای بر صندلی خانه ملت تکیه زده و متاسفانه با اینهمه به خود اجازه می دهد تا از مردم هزینه کند. این همان رویکرد شناخته شده‌ایست که به طرد و حذف رقیب از طریق برچسب های ناچسب عادت نموده و از درک واقعیت ها عاجز و در حصار تنگ نظری خود محبوس شده است.

آیا از ناظر انتخاباتی که چنین سخنانی را ایراد نموده می توان انتظار بی طرفی و برگزاری انتخابات سالم و قانونمند داشت؟

جناب آقای استاندار!

از جنابعالی، به واسطه مسئولیت قانونی و شرعی تان، انتظار میرود از حقوق مردم صیانت نموده و مراتب را به مراجع ذیصلاح قضائی، نظارتی و مسئولین ذیربط ارجاع و پیگیری فرمایید تا از تکرار چنین وقایعی جلو گیری گردد.

جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی

بیستم اسفند نود و نه