شهردار تبریز با اعلام اینکه این مجموعه هیچ برنامه ای برای پذیرش مسافران نوروزی ندارد، از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست کرد تا نسبت به ممنوعیت مسافرت به این شهر اعلام موضع کند.

به گزارش جارچی اخبار، ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرداری، افزود: با توجه به عادی انگاری مردم و شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی و از طرفی نزدیک بودن ایام عید نگرانی های زیادی در مورد همه گیری دوباره کرونا در کلانشهر تبریز وجود دارد.

وی اظهار داشت: عادی شدن دورهمی های فامیلی و دید و بازدید عید نوروز می تواند در شیوع شدید این بیماری بسیار موثر باشد و باید از هم اکنون نسبت به جلوگیری از شیوع دوباره این ویروس در شهر ۲ میلیونی تبریز اقدام شود.

شهین باهر با انتقاد از ممنوعیت تمامی استان ها و شهرهای گردشگرپذیر و سفید اعلام شدن وضعیت تبریز برای مسافرت های نوروزی، یاداور شد: این امر باعث خواهد شد که تمامی مسافران سطح کشور و یا حداقل تبریزی های ساکن تهران و سایر شهرها، تبریز را به عنوان مقصد مسافرت در نظر بگیرند که بعد از ایام عید با موج شدیدی از شیوع این بیماری مواجه شده و این وضع غیر قابل کنترل خواهد بود.

وی ادامه داد: از ستاد ملی و استانی مبارزه با ویروس کرونا درخواست دارم ممنوعیت تردد به تبریز را نه بر اساس رنگ، بلکه با موضوع تعطیلات عید نوروز مصوب نمایند تا در روزهای آغازین سال جدید مشکلات بخش سلامت گیربانگیر مردم این شهر نشود.

شهردار تبریز گفت: با توجه به شرایط کرونایی، این کلانشهر از آمادگی لازم برای مسافرپذیری برخوردار نیست و از هموطنان عزیز درخواست می کنم برنامه ای برای سفر به تبریز نداشته باشند.