استاندار مرکزی گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان بر اثر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سفرها به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت وارد شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  سید علی آقازاده عصر یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: در شرایط کنونی در ایام نوروز توصیه به سفر نمی‌شود، اما استان مرکزی آماده خدمت رسانی است.

وی با اشاره به اینکه، توصیه به سفر نمی‌کنیم، اما خدمت رسانی در این ایام از وظایف ما است، اظهار کرد: امسال دومین سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا سفرهای نوروزی لغو شده و توصیه می‌کنیم حدالامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری شود.

وی افزود: سفرهای نوروزی را به علیرغم میل باطنی به مردم توصیه نمی‌کنیم و البته در طول یک سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان به دلیل تعطیلی سفرها بر اثر شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری استان مرکزی خسارت وارد شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امیدواریم این بیماری منحوس از بین برود و یا حداقل کنترل شود تا مردم سفرهای همراه با سلامت داشته باشند، گفت: تشکیل جلسه ستاد خدمات سفر با وجود آنکه توصیه بر سفر نرفتن مردم است، اما به دلیل انجام وظایف امنیت و تأمین نیازها در جاده‌های استان مرکزی، تعطیل نیست.

آقازاده ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید همانند سال‌های گذشته در مسیر انجام وظایف خود حرکت کنند و احتمال تراکم و تردد در روزهای اول در محورهای استان مرکزی که به عنوان کریدور مطرح است، وجود دارد پس دستگاه‌های مرتبط و فرمانداری‌های استان باید همانند سال‌های گذشته برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام دهند.