“رستم قاسمی” با حضور در محل ستاد انتخابات کشور برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

قاسمی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امروز حال اقتصاد خوب نیست و بخش زیادی از مردم به زیر خط فقر کوچ کرده‌اند، گفت: دیگر وقت شعارهای می‌شود و باید بشود گذشته است.

قاسمی گفت: سیاست‌زدگی، غده سرطانی قوه مجریه شده است چراکه به دلیل سیاست‌زدگی، آمایش اقتصادی کشور با انتصابات سیاسی شرایطی را ایجاد کرده است که مردم نگران هستند و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

وی فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران بوده و یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

قاسمی همچنین، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) و از جانبازان جنگ تحمیلی نیز است. در کارنامه اجرایی ۳ دهه اخیر قاسمی، مسوولیت‌های مدیریتی و اجرایی زیادی به چشم می‌خورد.

وی به دلیل عهده‌دار بودن فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ع) کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است.

وی پس از ادغام وزارت نفت مرداد سال ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و ۱۲ مرداد همان سال با ۲۱۶ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع وزیر نفت شد.

رستم قاسمی در دولت حسن روحانی، روز شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ازسوی اسحاق جهانگیری در حکمی به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب شد و برای مدتی در این سمت بود.