سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

به گزارش جارچی اخبار، وی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دولت من دولت سلام است گفت: ما با نسل نو می‌خواهیم ایرانی جدید خلق کنیم. ما نیاز به دگردیسی داریم و می‌خواهیم ریل اداره کشور را تغییر بدهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: ۲۰ سال است که به عنوان یکی از مدیران میانی و بعد هم عالی در خدمت ملت ایران بودم. ۱۳ سال سابقه نمایندگی مجلس دارم و پنج سال اخیر نیز یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس بودم و الان هم به عنوان نایب رئیس مجلس فعالیت می‌کنم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زادهٔ متولد ۱۳۵۰ در فریمان، پزشک و سیاستمدار ایرانی است. وی هم اکنون نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. وی پسر عموی سید حسن قاضس زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی پیشتر در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد فعالیت می‌کرد و در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس بود.

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی و جراح و متخصص گوش، حلق و بینی است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را برعهده داشت. وی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی آن بود.

برادر کوچکتر او سید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده حوزه انتخابیه فریمان و سرخس از استان خراسان رضوی در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در دوره دهم نیز نماینده همین حوزه بود.