عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی  امروزبا حضوردر ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به گزارش جارچی اخبار، وی مشهور به پدر بیمه خصوصی ایران و مدیر ارشد اقتصادی و سیاسی ایرانی است. او دکترای اقتصاد دارد و اکنون استاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است. همتی اکنون رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

همتی به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. او برای پنج سال پیاپی مدیریت بیمه اتکایی آسیا را بر عهده داشته‌است. او از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های سازندگی، اصلاحات و نیز احمدی نژاد سمت‌های مهم داشته‌است.

همتی از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال رئیس پیشین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. او پس از ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا، در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی (علی طیب‌نیا) و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد.  وی معاونت مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه و سفیری ایران در چین و نیوزیلند را نیز در کارنامه خود دارد.

وی دارای تألیفات و پژوهش‌های زیادی در رشته اقتصاد است که مهم‌ترین آن‌ها کتاب «اقتصاد کلان، مقدمه‌ای بر سیاست‌های پولی و مالی» است. این کتاب چهار بار تجدید چاپ شده‌است. کتاب‌های «توسعه اقتصادی»، «مشکلات اقتصادی جهان سوم» و «اقتصاد نفت» نیز از تألیفات اوست.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان دوره ای انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی و دومین میان دوره‌ای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خردادماه برگزار می‌شود