مدیر آموزش وپرورش هشترود گفت: دریافت هرگونه وجه ثبت‌نام به غیر از حق بیمه حوادث و هزینه کتاب‌های درسی، در مدارس دولتی “ممنوع” است.

به گزارش جارچی اخبار، “بهمن اقدمی” روز پنجشنبه در جلسه ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان این منطقه اظهار داشت: دریافت کمک‌های مردمی نیز براساس قانون و مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش بعد از بازگشایی مدارس و طبق مصوبه شورای مدرسه، آن هم به صورت داوطلبانه  قابل اجراست.

وی ادامه داد: گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموزان برای دریافت کمک‌های مردمی از اولیا تخلف است و در صورت مشاهده با مدیر متخلف برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام شده و ثبت‌نام دانش‌آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می‌کند نیز از طریق سامانه “پادا” انجام می‌شود.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام شده و ثبت‌نام دانش‌آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می‌کند نیز از طریق سامانه “پادا” انجام می‌شود

وی ضمن اشاره به اینکه با الکترونیکی شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان از تجمع خانواده‌ها در مدارس خودداری می‌شود، اضافه کرد: دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

به گفته وی کلاس اولی‌ها قبل از ثبت‌نام قطعی باید سنجش تحصیلی خود را انجام دهند که این سنجش از هفته دوم خرداد در پایگاه‌ سنجش دانش‌آموزان پس از معرفی مدرسه انجام می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه هشترود با تاکید بر اینکه گذراندن دوره پیش‌دبستانی الزامی نیست، به ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان چهار سال تمام در پیش دبستانی یک و دانش‌آموزان پنج سال تمام در پیش‌دبستانی دو ثبت‌‍نام می‌شوند و دانش‌آموزان ۶ سال تمام باید به کلاس اول بروند.

“اقدمی” در خصوص مدارس غیردولتی نیز افزود: مدارس غیردولتی هم علاوه بر حق بیمه و هزینه کتاب تنها مجاز به دریافت شهریه مصوب مختص آن مدرسه هستند و هزینه‌های غیرمعمول همچون هزینه برگزاری جشن، هزینه غذا و غیره نباید اخذ گردد.

وی افزود: برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است و ثبت‌نام تنها بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت دانش‌آموز انجام می‌شود.

۹ هزار و ۵۰۴ دانش‌آموز شهری و روستایی در ۱۵۰ مدرسه هشترود تحصیل می‌کنند؛ این شهرستان دارای ۸۴۵ معلم است.