معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: طراحی و ساخت خانه‌هایی با لحاظ بافت بومی و فرهنگی در استان‌های مختلف در جذب گردشگران موثر است.

به گزارش جارچی اخبار، علی قربانی روز دوشنبه در بازدید از تفرجگاه عینالی تبریز افزود: اجرای این طرح در معرفی جاذبه های گردشگری استان ها نیز موثر بوده و مجموعه های بوم گردی برای انسان های زمان حاضر و مدرن به ویژه گردشگران از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید از دهکده توریستی و بوم گردی در حال احداث در تبریز، اظهار کرد: این دهکده با ساخت و بافت روستایی طراحی شده که کاری منحصر به فرد و جاذب گردشگر و توریست است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه شهرداری ها نیز می توانند در ساخت خانه هایی با بافت بومی و فرهنگی مشارکت کنند، گفت: طرح جنگلکاری و تفرجگاهی عینالی تبریز در کشور منحصر بفرد است.

قربانی ادامه داد: پروژه های خوبی در تفرجگاه عینالی اجرا شده و تداوم توسعه و اجرای پروژه های خدماتی و رفاهی دیگر در این تفرجگاه برای کلانشهر تبریز یک نیاز و ضرورت است.

شمس الله فیروزیان مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز نیز در این بازدید با بیان اینکه مدیران کل روستایی استان های کشور در شناسایی عینالی به شوراها و دهیاران کشور در رابطه با جذب گردشگر نقش بسزایی دارند، گفت: این مجموعه از زیرساخت ها و بسترهای لازم برای پذیرایی از گردشگران برخوردار است.

تفرجگاه عینالی بخش کوچک از یک رشته بلندی های سرخ رنگ معروف به عینالی(عون بن علی) در شمال تبریز است که مرتفع ترین نقطه آن یکهزار و ۹۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

کوه عینالی جزو کوه های  «مورو»  است و از کوه های مهم نزدیک به کوه عینالی «دند»  می باشد که جزو ارتفاعات دیدنی و خاص منطقه است.

طرح جنگل کاری و تفرجگاهی عینالی که از سال ۱۳۸۳ در حال اجراست،  پنج هزار و ۶۱۲ هکتار وسعت دارد و در افزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز و تلطیف هوای این شهر نقش فراوانی دارد.

تنها راه دسترسی و آسفالته این تفرجگاه جهت صعود به بالای کوه جاده ای به طول چهار کیلومتر با پیچ و خم های زیاد می باشد که نصب وسایل ورزشی و جنگل کاری طول مسیر و نصب آلاچیق ها منظره زیبایی به آن بخشیده است.

علی قربانی ، تفرجگاه عینالی تبریز، گردشگران، شمس الله فیروزیان  ، سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،،بافت بومی ، فرهنگی ،گردشگر