معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: طرح پیوند سواد و زندگی با هدف پیوند سواد با مهارت، در چهار شهرستان استان در حال اجرا است.

به گزارش جارچی اخبار، اسفندیار صادقی روز دوشنبه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در راستای سند تحول بنیادین از ابتدای امسال طرح پیوند سواد و زندگی به عنوان بسته تحولی در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ضمن آموزش سواد به افراد کم سواد و بیسواد، تلاش می‌شود تا این افراد در حوزه مهارت‌های زندگی، حرفه‌ای و شغلی نیز توانمند شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: در قالب این طرح سوادآموزان با آموزش و مهارت‌ آموزی در رشته‌های مختلف در قالب تعاونی‌های کوچک نسبت به تولید و فروش محصولات خود به عنوان مشاغل خرد و زود بازده اقدام کرده و کسب درآمد می کنند.

صادقی با اشاره به اجرای این طرح در ۱۲۰ مرکز یادگیری محلی در کشور، خاطرنشان کرد: سهم آذربایجان شرقی چهار مرکز است که مراکز یادگیری محلی ناحیه  پنج تبریز ، ملکان ، اهر و شبستر مجری این طرح می باشند.

وی با اشاره اینکه سازمان های مختلف از جمله اداره کل فنی و حرفه ای استان در اجرای این طرح همکاری می‌کنند، افزود: دستگاه های مشارکت کننده در پیشبرد اهداف سوادآموزی استان بسیار موثر بوده و در پی گسترش این ارتباط هستیم.

صادقی در خصوص گواهی پایان دوره مهارت گفت : ضمن ارائه گواهی پایان دوره تحصیلی به سوادآموزان، با توافق انجام شده با اداره کل فنی و حرفه ای استان، در صورتی که سوادآموزان در آزمون پایان دوره فنی و حرفه ای نمره لازم را کسب کنند گواهی مهارت دریافت کرده و از مزایای آن از جمله تسهیلات برخوردار می شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: آموزش مهارت در مراکز یادگیری مختلف استان با نیازسنجی انجام و بر اساس نیازهای منطقه اجرا می شود.