مسوول ستاد مصلحین دادگستری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه پارسال در مجموع ۳۰ هزار پرونده در زمینه سازش داشته که این جدای از آمار شوراهای حل اختلاف است و از این حیث رتبه اول کشور را کسب کرد.

به گزارش جارچی اخبار،  «جمال حسین‌زاده»  سه‌شنبه شب در اولین جلسه ستاد مصلحین و صبر شهرستان قصرشیرین در سرسرای غدیر، با تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، افزود: مساله صلح و سازش و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و تشکیل یک حکومت الهی آرمان ۱۲۴ هزار پیغمبر بوده و این آرمان توسط پیامبر (ص) به منصه ظهور رسید.

وی اظهار داشت: مقدمه دولت الهی و اسلامی در صدر اسلام با ایجاد سازش بین مردم آغاز شد و ایجاد سازش منجر به تشکیل حکومت اسلامی شد.

مسوول ستاد مصلحین دادگستری استان کرمانشاه در ادامه گفت: در سال ۹۹ بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مراجعه کننده به دادگستری استان صورت گرفته که این یعنی ۲ برابر آمار جمعیت استان و این زیبنده مردم این استان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب سینه ستبر ایران اسلامی هستند، نیست.

حسین زاده اضافه کرد: مردم قصرشیرین سینه ستبر استان کرمانشاه هستند و آمار سازشی پرونده های این شهرستان طبق گزارش های موجود هر ماه بسیار خوب است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از فرمایشات خود فرمودند که باید زندگی را برای مردم آسان کرد چون مشکلات اقتصادی، فشار و کرونا زندگی را غیر قابل تحمل کرده که در صورت بروز اختلاف نیز شرایط بسیار سخت می شود.

او ادامه داد: هرجا اختلاف باشد برکت و رحمت از آنجا دور می شود و دستگاه قضا از ابتدای تصدی حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی طرحی را برای تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه طراحی کرد که ستاد مصلحین یکی از بندهای آن است و در این ستاد بزرگان، متنفذان و ریش سفیدان به کمک دستگاه قضا می آیند تا مشکلات مردم را حل کنند و کرمانشاه در این زمینه پیشرو است.

وی گفت: افتخار کرمانشاه این است که ستاد صبر همان ستاد مصلحانی است که از طرح های رییس دادگستری استان کرمانشاه است که مورد توجه دستگاه قضا قرار گرفت.

حسین زاده اضافه کرد: صبر همان مخفف صلح، ببخش و رضایت است که این طرح از کرمانشاه شروع شد و سال گذشته ۳۰ هزار پرونده سازشی داریم و این جدای از شورای حل اختلاف است که با همکاری بزرگان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه و دستگاه قضایی نمی تواند حل اختلاف کند حل اخلاف به دست بزرگان است به خصوص در شهرستان های کوچک و عشایر نشین  و ابلاغ مصلحین را خدا تبیین کرده است.

مبارزه با فساد مهمترین وظیفه قوه قضائیه است 

رییس دادگستری شهرستان قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: هفتم تیرماه در تاریخ پر افتخار نظام اسلامی روزی بود که کوردلان منافق و سیاه دلان تاریخ با حرکتی کوردلانه ناشی از ضعف و زبونی و نفاق، جمعی از بهترین و شایسته ترین فرزندان ایران اسلامی را از میان ما بردند.

«فریبرز جلیلیان» افزود: هفته اول تیرماه یادآور شهادت مظلومانه معمار بزرگ دستگاه قضایی حضرت آیت الله شهید بهشتی و یاران مظلوم ایشان است و بدون شک قوه قضاییه در سراسر ایران اسلامی وظیفه احساس در احقاق حقوق فردی و اجتماعی آحاد مردم و نقشی اساسی در بسط عدالت در جامعه را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: به طور یقین کار و تلاش در مسیر عدالت و احقاق حقوق خدمتی ارزشمند و فعالیتی  الهی است که نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد زیرا که خداوند متعال خود بزرگ دادگر و عادلی است که دادگاه عدلت عالمیان را فراگرفته است.

او اضافه کرد: بی تردید مهمترین وظیفه قوه قضاییه مبارزه جدی و قاطع با فساد و رسیدگی عادلانه به پرونده های قضایی و توجه به قانون گرایی است و جدیت در این امور باید محسوس باشد تا منجر به اعتماد بیشتر مردم شود.

او ادامه داد: در دوران ریاست آیت الله رییسی به عنوان رییس دستگاه قضا  اقدام های بسیار خوب و مناسبی در این زمینه صورت گرفته و حس اعتماد و امیدواری در بین مردم تقویت شد و باعث افزایش رضایتمندی عمومی شد و به طور قطع باید این مسیر به لطف الهی و تلاش مضاعف همکاران قضایی و اداری در مجموعه دادگستری ادامه یابد.

وی گفت: بدون تردید جمله ماندگار شهید بهشتی که فرمودند” ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نکنیم “شعار ما در خدمتگزاری عاشقانه به مردم ایران است، مردمی که با وجود سختی ها پایبند به انقلاب و ولایت فقیه هستند و خدمت به این مردم افتخاری بزرگ محسوب می شود.

اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.