مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی لرستان از حضور تعداد زیادی تورهای داخلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: درخواستی از سوی گردشگران خارجی نداریم.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایلنا سیدامین قاسمی  با اعلام انجام ۲۰۰ فصل پروژه مرمتی در استان گفت: حدود ۴۰ پروژه مرمتی در دست اجرا داریم. فاز نخست مرمت مجموعه باغ گلستان که عرصه مجموعه تاریخی فلک‌الافلاک است انجام شد و می‌توان گفت مرمت باشگاه افسران و محوطه ارتش است به اتمام رسیده و محوطه دانشگاه در حال مرمت است.

او ادامه داد: بر اساس توافقاتی که با سپاه برای آزادسازی عرصه مجموعه فلک‌الافلاک داشتیم، تاکنون مطالبات آن‌ها به صورت نقدی و اسناد خزانه تامین شده است و آن‌ها درحال ساخت پادگان هستند تا با پایان کار آن پروژه، عرصه فلک‌الافلاک تخلیه شود.

قاسمی درخصوص شرایط گردشگری داخلی استان لرستان گفت: این روزها شاهد حضور تعداد زیادی از تورهای گردشگری در استان هستیم. البته چندی پیش به دلیل شرایط شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این تورها کاهش یافته بودند که با رونق طبیعت گردی و حضور گردشگران در طبیعت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد حضور گردشگران متعدد در لرستان هستیم.

به گفته وی، استان لرستان تاکنون درخواستی برای حضور گردشگران خارجی نداشته و درشرایط فعلی نیز گردشگر خارجی ندارد.