رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از رفع تصرف سه هزار و ۷۳۰ متر مربع از اراضی شهر قمصر خبر داد.

به گزارش جارچى اخبار؛ مجتبی آراسته با اشاره به اقدامات انجام یافته در رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان اظهار کرد: با تلاش‌های مستمر عوامل یگان حفاظت اراضی شهرستان کاشان و پیگیری های ویژه کارشناسان حقوقی این اداره، ضمن اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات، احکام قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان اجرا و این اراضی به بیت المال بازگردانده شد.

وی افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی و در راستای تثبیت حقوق عمومی، ممانعت از تعرض به اراضی دولتی وبیت‌المال و جلوگیری از تخریب اراضی ملی صادر و اجرا شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این اداره پس از شناسایی تعرضات به اراضی ملی قمصر اقدام به تنظیم شکواییه نمود عنوان کرد: احکام قضایی برای رفع تصرف سه هزار و ۷۳۰ مترمربع از اراضی قمصر اجرا شد و براین اساس ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی تخریب و نسبت به امحا آثار تصرف اقدام شد.

وی ارزش اراضی رفع تصرف شده را جمعاً مبلغ ۳۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی کاشان هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی، محکومیت کیفری، قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد همچنین باید دست متصرفان از تصرف اراضی ملی کوتاه شود.

آراسته بیان داشت: یگان حفاظت اراضی شهرستان بطور مداوم و مستمر تصرف‌های احتمالی به اراضی دولتی و ملی را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلفات بطور قانونی و به موقع موضوع بررسی و پیگیری‌های قضایی بعمل می‌آید.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با هشدار جدی درخصوص هرگونه تعرض و دست‌اندازی به اموال و اراضی دولتی گفت: رسیدگی به موضوع زمین‌خواری در اولویت فعالیت‌های این اداره قرار دارد و به جهت برخورد با پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی با قاطعیت با زمین‌خواران برخورد می‌شود.