فرماندار اسفراین گفت : بر اثر آتش سوزی ظهر روز در محدوده شمال پارک ملی ساریگل اسفراین سه میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال به پوشش گیاهی این منطقه حفاظت زیست محیطی خسارت وارد شد.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی کرامتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دلایل این آتش سوزی هنوز مشخص نشده است اظهار داشت : در این‌آتش سوزی که در اراضی شمال پارک ملی ساریگل  رخ داد بخشی از پوشش گیاهی منطقه شامل  گونه هایی از اُرس ، درمنه و گون طعمه آتش شد و سوخت.

آتش سوزی در شمال پارک ملی ساریگل اسفراین در خراسان شمالی حوالی ظهر دوشنبه آعاز شد و پس از تلاش هفت ساعته اهالی محلی و نیروهای حفاظتی معدن آلبلاغ در نزدیکی این‌محل ، بسیج ، هلال احمر ، حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی عصر دوشنبه خاموش شد.

پارک ملی و منطقه حفاظت شده ساریگل با وسعتی معادل ۲۸ هزار هکتار در هشت کیلومتری شرق اسفراین قرار دارد که با توجه به ناهمواری و منابع آب نسبتا فراوان، از نظر زیست پرندگان و تنوع جانوری شرایط مطلوبی دارد.
این پارک ملی، زیستگاه گونه های شاخصی چون قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ ایرانی، کفتار، گربه پالاس، گرگ، رودک و سمور سنگی است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد که با دارا بودن ۲ پارک ملی سالوک و ساریگل، با تنوع بسیار خوب گیاهی و جانوری از ذخیره گاه های گیاهی و حیات وحش مهم کشور محسوب می شود.