مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: خروج محموله مرغ از کرمانشاه ممنوع است و با هماهنگی پلیس راهور، نیروی انتظامی و صمت، از خروج مرغ از استان جلوگیری می شود.

به گزارش جارچی اخبار، نوربخش حاتمی پیش از ظهر جمعه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمانشاه اظهار کرد: در هفته گذشته روزانه نزدیک به ۹۰ تن در بازار استان کرمانشاه و به خصوص شهر کرمانشاه توزیع شده و با برنامه ریزی صورت گرفته این روند در هفته جاری ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در هفته آینده برنامه داریم روزانه ۱۲۰ تن مرغ منجمد و گرم در بازار استان کرمانشاه عرضه می‌شود که بیشتر آن مرغ گرم است و در صورت کمبود برای جبران مرغ منجمد توزیع خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: هم اکنون ۲۳۰ تن مرغ منجمد در انبارهای استان کرمانشاه موجود بوده که روزانه بر اساس نیاز بازار توزیع می‌شود.

حاتمی بیان کرد: ۱۰۲ مرغداری در گذشته به علت تخلف از فرایند تولید خارج شده بودند و کمبود تولید ۵۳۰ هزار قطعه را ایجاد کردند که با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارتخانه بخش عمده‌ای به فرایند تولید بازگشتند که امیدواریم کمبود تولید ۱۳۰ هزار قطعه مرغ را برطرف کنند.

وی با اشاره به نظارت جهاد کشاورزی بر مرغداری و کشتارگاه‌ها، اضافه کرد: کارشناسان و بازرسان جهاد کشاورزی در مرغداری و کشتارگاه‌ها حضور دارند و بر فرایند عرضه نظارت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به دلایل مختلف تلفات مرغداری‌ها افزایش یافته که همین موضوع کمبود تولید را کاهش داده است و ناظران جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان کرمانشاه در معدوم سازی بهداشتی لاشه‌ها نظارت می‌کنند.

حاتمی گفت: خروج محموله مرغ از استان کرمانشاه ممنوع بوده که در روزهای گذشته با هماهنگی پلیس راهور، نیروی انتظامی و صمت استان چند محموله توقیف و در بازار عرضه شد.