مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با بیان این که یکی از عوامل مهم توسعه تـجارت الکترونیکی، ایـجاد اعتماد و اطمینان در میان کاربران خدمات الکترونیکی است، اعلام کرد: ۲ هزار و ۷۱۹ کسب و کار آنلاین در استان دارای نماد اعتماد الکترونیکی ( اینماد) هستند.

به گزارش جارچی اخبار، محمد فرزاد روز شنبه در جمع خبرنگاران ادامه داد: تائید کسب و کار اینترنتی توسط یک موسسه و مرکز ثالث، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد .

وی ادامه داد: اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای وب‌ سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی مورد توجه می باشد.

فرزاد اهمیت کسب و کارهای آنلاین را برای توسعه جوامع و اشتغال پایدار در سطح جوامع امروزی را غیرقابل انکار دانست و گفت: مشاغل مختلف استان آذربایجان شرقی برای فعالیت در حوزه کسب و کارهای آنلاین استقبال خوبی دارند.
وی ادامه داد: در شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی مکرر مراکز تجاری و بازرگانی می شود فروشگاه های اینترنتی مهم ترین بستر برای رفع نیازهای تجاری طیف زیادی از جامعه است و از این رو ساماندهی سایت‌های تجاری در کشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الکترونیکی است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت دارا بودن نماد اعتماد، مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌که سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می کنند.
فرزاد اظهار کرد: برای تشویق مردم به استفاده از تراکنش ها و خرید های اینترنتی و حمایت از کسب و کارهای آنلاین علاوه بر ایجاد بستر کافی و مناسب باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود.

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد یک نمایه ای از نهاد توسعه تجارت الکترونیکی است که برای اعتماد سازی، جلب توجه مخاطبان و جلب اطمینان مورد استفاده قرار می گیرد.

این نماد از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می شود که اطلاعات اصلی سایت فروشگاه آنلاین با توجه به آیین نامه های اجرایی توسط اینماد گرفته می شود و پس از بررسی درستی کار، کد نماد اعتماد الکترونیکی را ارسال می کنند.