رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است و هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، داریوش امانی درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال و تولید داخل اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار رسمی که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، تعداد ۳۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین یک‌هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شده بود و بنابراین از محل کامیون‌های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴۶۰۰ دستگاه کامیون تاکنون نوسازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پس از ورود دستگاه قضائی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی، شرایط ترخیص این کامیون‌ها تسهیل شد، موانعی که وجود داشت که تا اندازه‌ای برطرف شده است، همچنین فرآیندهای دو مرحله‌ای حذف و یک مرحله‌ای شد.

وی اضافه کرد: امیدواریم در اسرع وقت این ۳۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شود تا به این ترتیب متوسط سن ناوگان کامیونی کاهش یابد و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.