نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد صنعت نفت در این استان بویژه در شهر وحدتیه رضایت بخش نیست.

به گزارش جارچی اخبار، ابراهیم رضایی در جمع اهالی شهر وحدتیه افزود: سال گذشته توافقاتی با شرکت مناطق نفت‌خیز انجام شد ولی این شرکت به هیچ یک از تعهدات و توافق‌های خود عمل نکرده و پیشرفت آنها صفر درصد است.

وی با تاکید براینکه نسبت به عملکرد نفت در استان بوشهر بویژه در منطقه وحدتیه معترض هستیم، اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس جمهوری و دولت سیزدهم به این استان، مشکلات و دغدغه‌های مردم وحدتیه در حوزه نفت را با وزیر نفت در میان گذاشتیم و از وی برای سفر به دشتستان و وحدتیه دعوت شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌گیرنده اصلی درباره نفت نرگسی، شرکت نفت و گاز گچساران است و در این سال‌ها به گونه ای برنامه‌ریزی شده که در پائین‌ترین مراتب هم چیزی به دشتستان نرسد این در حالی است که باید بخشی از مدیریت این مجموعه به استان بوشهر اختصاص یابد.

وی بیان کرد: در تعامل با مدیران جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز مطالبات مردم را پیگیری می‌کنیم و امید می‌رود در دولت جدید نفتی‌ها به استان بوشهر پاسخگو شوند.

رضایی با تاکید براینکه این بی‌عدالتی‌ها تنها مختص وحدتیه نیست گفت: با وجود اینکه نفت و گاز از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقاط استان بوشهر خیمه زده‌اند ولی پاسخگوی این استان نیستند.

وی اضافه کرد: اگر در پیشگاه مردم پاسخگو باشیم به طور یقین کم‌کاری، تبعیض، رانت، فساد و ضعف نخواهیم داشت و تلاش می‌شود عملکرد خوب و قابل دفاعی داشته باشیم.

رضایی در مورد اصلاح مسیر سه راهی وحدتیه تا سعدآباد که یکی از مطالبات دیرینه و اصلی مردم این منطقه است، اظهار داشت: اکنون این طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سد دالکی یک پروژه منطقه ای نیست و با توجه به نقش آن در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی و تاثیرگذاری آن در معیشت مردم در راس مطالبات استان بوشهر در حوزه عمرانی قرار دارد.

وی تاکید کرد: تکمیل سد دالکی روی اقتصاد، اشتغال و کشاورزی استان بوشهر تاثیرگذار است و برای تکمیل این سد پیگیری‌های فراوانی شده است.