با موافقت نمایندگان مجلس، از ماده ۴ به بعد لایحه نظام رتبه بندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با ارجاع مواد ۴ تا ۹ لایحه نظام رتبه بندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع برخی ابهامات با ۱۹۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

مهرداد ویس کرمی نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۴ لایحه نظام رتبه بندی معلمان مبنی بر اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین می‌شود، گفت: در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبه‌ها که به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ اعلام شده ابهام وجود دارد و مرکز پژوهش‌های مجلس هم این ابهامات را مطرح کرده مبنی بر اینکه به عنوان مثال معلم رتبه ۲ در برخی موارد از معلم رتبه ۵ دریافتی بیشتری خواهد داشت بنابراین به دلیل وجود ابهامات متعدد، نوشتن آئین نامه برای این لایحه دشوار خواهد بود.

وی ادامه داد: ۱۹۰ هزار معلم دارای تحصیلات ارشد و دکتری، ۴۸۰ هزار لیسانس، ۱۲۰ هزار زیر لیسانس و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم بنابراین می‌طلبد به دلیل ابهامات وارده توسط دولت، اصل لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا با کمک دولت ابهامات رفع و در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در ماده ۴ لایحه وضعیت معلمان زیر کارشناسی در آموزش و پرورش مبهم مانده که ۱۲۰ هزار نفر هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط نماینده، گفت: ابهامات وارد است و می‌طلبد به رأی نمایندگان گذاشته شود و از کمیسیون تقاضا داریم حداقل طی ۱۰ روز ابهامات را رفع کنند تا مجددا لایحه به صحن بازگردد.