مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد آماده توزیع در بازار استان به قیمت هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، بهروز آل‌مومن روز دوشنبه در نشست تنظیم بازار این استان افزود: پیش از این نیز ۴۰ تن گوشت منجمد مرغ در بازار استان به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومان توزیع شد اما به تازگی با تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور پنج هزار تومان ارزان‌تر شده است.

وی تصریح کرد: عرضه گوشت مرغ منجمد متناسب با عرضه و تقاضا در بازار است و توزیع آن باید به تصویب ستاد تنظیم بازار به ریاست استاندار برسد.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست موجودی گندم استان را ۲۲ هزار و ۱۵۰ تن اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار تن دیگر نیز تامین شده و در گمرک قرار دارد که برای حمل آن به استان نیازمند همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

نعمت‌الله تقی‌زاده افزود: برای حمل گندم تامین شده به ۴۰۰ کامیون در ماه نیاز است که انتظار می‌رود با تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تامین این تعداد کامیون بتوان این میزان گندم را به موقع وارد استان کرد.

وی همچنین در خصوص نظارت بر آرد توزیعی در استان، تصریح کرد: در این خصوص سه سامانه جامع پیش‌بینی شده است و هرگونه توزیع آرد باید در قالب این سامانه‌ها انجام گیرد تا از وقوع تخلف در این حوزه جلوگیری شود.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: هیچگونه آردی بدون رصد در سامانه امکان توزیع ندارد.

مدیرکل تعاونی روستایی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه در سامانه توزیع آرد روستایی نواقصی وجود داشته است، اظهار داشت: این نواقص پیگیری و رفع شده است.

افشین حیدری افزود: در گذشته امکان ویرایش از سوی عاملان فروش در این سامانه وجود داشت و از همین رو تخلفاتی بروز می‌کرد اما در حال حاضر این نقص برطرف شده و امکان ویرایش تنها در اختیار سازمان صمت قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام ویرایش سامانه از تاریخ ۳۰ آبان هرگونه توزیع آرد خارج از سامانه تعریف شده، تخلف است.

چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و  سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد حدود هفت کیلوگرم در ماه است.