عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: علی‌رغم اینکه احداث پتروپالایشگاه‌ها به نفع کشور است، دولت گذشته هیچ اقدامی به منظور تشویق سرمایه‌گذران نکرد و شکایت فوق به همین منظور به قوه قضائیه ارجاع شد.

به گزارش جارچی اخبار، هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مورد استنکاف حسن روحانی و سازمان برنامه و بودجه دولت دوازدهم از اجرای قانون حمایت صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس گفت: مجلس گذشته یک قانونی را به نام قانون حمایت از پتروپالایشگاه ها تصویب کرد و دولت هم موظف بود که برای پیشبرد این قانون اقدام کند.

وی افزود: علی‌رغم اینکه قانون مذکور به نفع کشور بوده و هست، دولت گذشته هیچ اقدامی به منظور تشویق سرمایه‌گذران نکرد. شکایت فوق به همین منظور و از رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه و رئیس جمهور سابق به علت تعلل‌های طولانی مدت انجام شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: پتروپالایشگاه‌ها در این شرایط تحریمی واقعاً به نفع اقتصاد کشور است. همانطور که می‌دانید ما اکنون در فروش نفت دچار مشکل هستیم ولی در فروش فراورده‌ها دچار مشکل نیستیم و به طور مثال تا لبنان و ونزوئلا هم بنزین می‌فرستیم و هزینه آن را هم از قبل فرستادن می‌گیریم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته اقداماتی به منظور پیشبرد پتروپالایشگاه‌ها و اصلاح آئین‌نامه آن انجام شده است، افزود: احداث پتروپالایشگاه‌ها هم نیازمند افراد کاربلد است و هم نیازمند اراده، که خوشبختانه در حال حاضر اراده آن وجود دارد.

وی افزود: همچنین مدنظر داریم این بحث را در قانون هفتم توسعه بیاوریم تا متولی اصلی پتروپالایشگاه‌ها به حاکمیت سپرده شود. در واقع نحوه تأمین مالی، چگونگی انجام کار، تخصیص سالیانه بودجه و از این قبیل مسائل باید دقیقاً مشخص شود و در برنامه هفتم بیاید.