استاندار کرمان با اشاره به انجام مذاکره با وزیر کشور برای حل مشکل کارگران زغالسنگ گفت: برای رفع مشکلات کارگران تلاش می کنیم و از هیچ کمکی برای رفع این مشکلات دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، علی زینی وند در پنجمین نشست شورای معادن این استان با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم مبارزه با فساد است افزود: از هیچ کمکی برای حل مشکلات کارگران زغال سنگ دریغ نخواهد شد.
وی اظهار داشت: در چندین نشست مشکلات کارگران زغالسنگ بررسی شده تا از هر راهی که در اختیار استان است اقدامی برای رسیدگی به خواسته‌های این کارگران انجام شود.
استاندار کرمان ادامه داد: نسبت به مسائل کارگران بی‌تفاوت نیستیم و به همین منظور در تماسی ۴۵ دقیقه ای با وزیر کشور مسائل کارگران زغال‌سنگ را مطرح کردم.
وی گفت: از وزیر کشور خواسته ایم مسائل را بر اساس وضعیت استان کرمان حل و فصل کند.
زینی وند گفت: به رغم افزایش قیمت جهانی زغال اما این معادن به دلیل استخراج سنتی در کشور چندان سودآور نیستند به همین دلیل در حال حاضر باید تمرکز بر برداشت محصول و حفظ اشتغال باشد تا زمانی که استخراج مکانیزه محقق شود.
وی از کارگران خواست، درخواست های خود را در چارچوب شوراها و به شکل صحیح مطرح کنند.
استاندار در ادامه گفت: باید در این استان با تبعیض مثبت به دنبال توسعه متوازن باشیم و به همین دلیل پول هایی که در قالب مسئولیت های اجتماعی وارد کرمان می شوند باید با نظارت درست در مناطقی که اولویت دارند استفاده شوند.