مدیرعامل شرکت گاز گلستان با اشاره به سرما و کاهش شدید دما در روزهای اخیر گفت که مصرف گاز در استان این هفته با رشد ۲۴ درصد ی نسبت به هفته گذشته به حدود ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید.

به گزارش جارچی اخبار، علی طالبی شامگاه پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: مصرف گاز در پنجشنبه گذشته و قبل از ورود سامانه ناپایدار جوی حدود ۹ میلیون مترمکعب بود که امروز ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب به این مقدار افزوده شد.

وی افزود: در این مدت متوسط افزایش گاز در کشور ۱۰ درصد بود ولی نوسان شدید دما و سرمای فراوان موجب افزایش مصرف این سوخت در گلستان و گذر آن از ۲.۵ برابر متوسط کشوری بود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: سه خط گاز از خراسان رضوی ،‌سمنان و مازندران وظیفه انتقال گاز به گلستان را بر عهده دارند که درهمه مسیرها، گلستان در انتهای مسیر هط انتقال واقع شده است.

طالبی اظهار داشت: مصرف روزانه حدود  ۶۱۰ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی و واحدهای سی‌ان‌جی گلستان در شرایط عادی حدود هشت میلیون متر مکعب است و در شرایط عادی مشکلی برای تامین آن ندارد.

بگفته وی برخی از واحدهای صنعتی گلستان در فصل زمستان باید از سوخت جایگزین استفادده کنند تا امکان خدمات رسانی مطلوب به مشترکان خانگی فراهم شود .

بگفته وی نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد روزانه و در صورت فعالیت ۲۴ ساعته حدود پنج میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند.

طالبی همچنین با تاکید بر ضرورت صرفه جویی شهروندان گلستانی در فصل سرما گفت: مردم با کنترل فضاهای منزل و یکسان‎سازی دما در یک شرایط مناسب می‎توانند در مصرف انرژی گاز صرفه‎جویی کنند.

خط لوله گاز طبیعی در سال‌های ۵۳ تا ۵۵ از پالایشگاه گاز سرخس برای گازرسانی به نیروگاه نکا از گلستان که آن زمان بخشی از محدوده استان مازندران بود عبور کرد و سال ۶۰ گرگان به عنوان نخستین شهر و روستاهای امیرآباد (گرگان )، قزلجه (آزادشهر) و یساقی (کردکوی) به عنوان نخستین روستاهای این استان از گاز طبیعی برخوردار شدند.

شرکت گاز گلستان مساحتی حدود ۲۰ هزار و ۴۳۷ کیلومتر مربع و متشکل از ۱۴ شهرستان، ۲۹ شهر، ۱۵ بخش و ۶۰ دهستان و با جمعیتی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری را تحت پوشش دارد.