عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور ایران در مذاکرات شش جانبه قفقاز سبب بازگشت امنیت و ثبات به منطقه می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خانه ملت؛ فداحسین مالکی در واکنش به تاکید روسیه و ترکیه بر مشارکت ایران در گفتگو‌های «۳+۳ قفقاز»، گفت: اتفاقاتی که در نزدیک مرز‌های شمالی کشورمان رخ می‌دهد، امری نگران کننده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع رخداد‌های میان باکو و ایروان مربوط به مسائل دوجانبه نیست بلکه شیطنت‌هایی است که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند و برخی کشور‌ها متاثر از آن‌ها دست به اقداماتی می‌زنند که بحران جدی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی قدرت نخست منطقه محسوب می‌شود و حضورش در مذاکرات شش جانبه قفقاز خیلی تاثیرگذار خواهد بود، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورمان با جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه پیوند تاریخی ریشه داری دارد که این امر نیز مولفه مهمی برای فراهم کردن زمینه سازش بشمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: کاهش تنش میان کشور‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌تواند موجب بازگشت امنیت و ثبات به منطقه قفقاز جنوبی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم گفتگو‌های «۳+۳ قفقاز» منجر به نتایج مطلوب شود تا شاهد هم افزایی منطقه‌ای باشیم.