دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد گفت: از مجموع ۱۱۶ اثر ارسالی به دبیرخانه ،۱۴ کار هنری از سوی هیات داوران انتخاب برای نمایش به مرحله نهایی راه یافت.

به گزارش جارچی اخبار،  محمدصادق کوچک زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران آثار منتخب را کار هنرمندان استان های سیستان بلوچستان ، تهران، آذربایجان شرقی، همدان، ایلام و یزد ذکر کرد که در آیین اختتامیه آثار برگزیده جشنواره معرفی می شود.

به گفته وی جشنواره یادشده از عصر پنجشنبه هفته جاری آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد و در مجموع ۱۰۰ هنرمند آثار خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

کوچک زاده خاطرنشان کرد: آثار برگزیده در مکان های عمومی شهر از جمله پارک باغ ملی ، آزادگان، گذر فرهنگ و هنر، امیرچقماق، محوطه مسجد جامع و گلزار شهدای یزد به نمایش در می آید.

وی نمایش های راه یافته را «آشوبگران» به کارگردانی «سعید بادینی» از زاهدان، «بی سروزمین» اثر « بهناز زحمتکش» از یزد، «چندخان» کاری مشترک از  «مجتبی لاله زاری» و « مهسا دهقانی» از یزد، «حباب زیرآب» اثر « علیرضا شمسی»  از اصفهان ذکر کرد.

وی دیگر آثار برتر را  «حیاط خانه ما» به کارگردانی «وحید خسروی» از تهران، «دومینو» کاری از  «احمد صمیمی» از تهران و «سوگلی» به کارگردانی « حسنا قبادی» از ایلام برشمرد.

دبیر جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی در یزد اضافه کرد: همچنین «سونات آخر پشت خط حامل» از « نورالله لک» از اصفهان، «قاصد» به کارگردانی «مارال ایزد بخش » از بوشهر، «من بهمنم» کاری از « اصغر گروسی» از شیراز، «نان» به کارگردانی «مهدی صالح یار» از تبریز، «نبش کوچه بن بست» اثر «مهدی حبیبی» از همدان، « واقعا کسی خوابش می بره» به کارگردانی «مریم نیک آیین» از یزد و  «۲۵ متر آرزو» اثر « پویا امینی از اصفهان را از دیگر آثار راه یافته به جشنواره یاد کرد.

وی هدف از برگزاری جشنواره یادشده را ترویج سبک زندگی اسلامی‌ ایرانی، تحکیم و پاسداشت کانون خانه ،خانواده و ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه بیان کرد و گفت: موضوع جشنواره شامل آب، سبک زندگی، آسیب های اجتماعی، نمایش های آیینی و ایرانی، شهدای دفاع مقدس و کروناست.

کوچک زاده تصریح کرد: پرداختن به جشنواره تئاتر خیابانی در بین آثار هنری به دلیل پیوند ویژه با مردم مزیت خاص خود را دارد و وظیفه ماست که این فضاهای فیزیکی و ظرفیت های موجود را فراهم کنیم تا در طول سال آثار اجرا شود.

جشنواره یادشده به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ،حوزه هنری و دیگر دستگاه های فرهنگی یزد برگزار می شود.