فرماندار اصفهان گفت: مسئولان امنیتی با منتشر کنندگان و شایعه پراکنان فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و کانال های داخلی برخورد می کنند.

به گزارش جارچی اخبار، محمد علی احمدی شامگاه پنجشنبه در یک گفت و گوی رادیویی اظهار داشت: در چند روز گذشته اخبار کذب در فضای مجازی  اعلام شد در صورتی که فردا هیچ تجمعی تایید نشده است و ما از طریق  قانون پیگیری می کنیم.

وی افزود: دشمن به دنبال اختلاف افکنی بین مردم  استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و نیز مردم اصفهان با هم هستند در صورتیکه کشاورزان با انتقال آب آشامیدنی به یزد مشکلی ندارند اما  سیاست دشمن ایجاد اختلاف است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: هیچ مجوز قانونی از طرف فرمانداری بابت نماز در بستر زاینده رود برای روز جمعه ۱۲ آذر ماه صادر نشده است و کشاورزان نیز اعلام کرده اند هیچ بیانیه مشارکتی برای فردا صادر نکرده اند.

وی ادامه داد: مسئولان امنیتی هم با شایعات پراکنان و منتشر کنندگان خبرهای کذب در فضای مجازی، شبکه ها و کانال های داخلی برخورد می کنند.

احمدی گفت: کشاورزان به دنبال مطالبه به حق حقابه خود هستند و صف خود را با افراد ضد انقلاب مشخص کرده اند و این در حالی است که جریان رسانه های غربی بخشی از مطالبات کشاورزان در بستر زاینده رود را منتشر کردند اما اتمام تجمع و پذیرفتن توافق با مسئولان و برچیدن چادرها در بستر زاینده رود را پوشش خبری ندادند.

وی اضافه کرد: کشاورزان تلاش می کنند در شرایط آرام و از راه قانون مطالبه خود را طبق آنچه مصوبات مورد توافق بوده دنبال کنند.

فرماندار اصفهان یادآور شد: آب یکی از مشکلات مردم در بسیاری از نقاط کشور از جمله اصفهان است و در این زمینه با حضور وزیر نیرو مصوبات خوبی برای این مطالبه تصویب و تفاهم نامه ای امضاء شده است.

وی افزود: کشاورزان در بستر زاینده رود تجمع داشتند که مشکلاتشان  به گوش مسئولان برسد و در این مدت جلسات متعدد برگزار شد اما در نهایت کشاورزان متوجه شدند  از این تجمع مردمی، جریان ضد انقلاب قصد موج سواری دارند.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: تا کنون پیگیری حقابه ها و خسارت ها به طور متحد بین مسئولان استان و نمایندگان کشاورزان انجام و کمیته چهارگانه با حضور نماینده استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و کشاورزان تشکیل شده است که وضعیت بارندگی و آب شرب را رصد و در نهایت تصمیم گیری می کنند.

وی تاکید کرد: جریان خارج نشین  هرگاه اتحادی بین مردم حول انقلاب می ببینند اطلاعات کذب تحویل مردم می دهند، در صورتی که صدا و سیمای اصفهان، صدای کشاورزان را اطلاع رسانی و مصاحبه های مختلفی از مطالبه کشاورزان پخش و مردم را آگاه کردند و در نهایت چادر های کشاورزان با توافقات انجام شده  جمع آوری شد.

فرماندار اصفهان گفت: حل مشکل آب زود هنگام نیست اما با همدلی و اتحاد مردم و مسئولان به رفع مشکلات منجر خواهد شد چنانکه پس از سفر وزیر نیرو به اصفهان با معاون اول رییس جمهور برای رفع مشکل بی آبی اصفهان و نیز احیاس زاینده رود جلساتی برگزار شده است.

وی اضافه کرد: تجربه نشان داده است هر موقع اراده مردم ایران قوی باشد رسانه های بیگانه تلاش می کنند تا مردم و  مسئولان را از پروژه هایی که به نفع مردم و برای آنهاست، غافل کنند.

سرهنگ محمد رضا محمدی رییس پلیس راهور اصفهان نیز اعلام کرد: از ساعت پنج صبح جمعه ۱۲ آذرماه تردد خودرو در محورهای چهارگانه به سمت  پل خواجوی اصفهان محدود و با موتور سیکلت سواران نیز برخورد می شود.

صنف کشاورزی اصفهان نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هیچ فراخوانی برای روزهای آتی بویژه جمعه ۱۲ آذر نداده است.