سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تهاتر محصولات نفتی با نهاده‌های دامی تراز تجاری ایران و برزیل را متعادل می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، به نقل از خانه ملت؛ احد آزادی خواه در تشریح نشست روز یکشنبه این کمیسیون با لودمار گونسالوس آگیلار نتو سفیر کشور برزیل در ایران گفت: در این نشست مباحثی در زمینه تهاتر محصولات پتروشیمی، کود‌های شیمیایی و نفتی در مقابل واردات نهاده‌های دامی مطرح شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی برای رسیدن به تراز تجاری مطلوب با کشور برزیل دارد، ادامه داد: با صادرات محصولاتی از جمله کود اوره، مواد نفتی، پتروشیمی و محصولات کشاورزی مانند پسته، زعفران و کشمش می‌توانیم به تراز تجاری مناسبی دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: مقرر شده است نشست‌ها ادامه داشته باشند و از ظرفیت سفارت جمهوری اسلامی ایران برای تامین نهاده‌های دامی در قالب تهاتر استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با تداوم نشست با سفرا و تجار کشور برزیل می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: سال آینده در کشور برزیل با محوریت محصولات حلال نمایشگاهی برگزار می‌شود، تولیدکنندگان ما در زمینه غذا و پوشاک می‌توانند محصولات خود را ارائه کنند.

 

: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ – ۰۸:۳۷