معاون پژوهش جامعه المصطفی از شکل‌گیری دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در جامعه المصطفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار،‌ حجت‌الاسلام مجید عبادیدر نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد گفت: امسال به دلیل ایجاد این دبیرخانه هفته متفاوت‌تری را خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: چشم انداز جامعه المصطفی دست یابی به مرجعیت علمی المصطفی است که برای دست یابی به مرجعیت علمی باید برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت پیش بینی شود.
حجت الاسلام عبادی اعلام داشت: المصطفی هرسال به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند
که امسال نیز نشست و همایش‌های علمی و کارگاه‌هایی توسط المصطفی برگزار می‌شود که مهارت‌های لازم در کنار علم‌آموزی را دربردارند.
او با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش که “مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش” است، بیان کرد: گاهی موانع درونی و گاهی بیرونی هستند، در هر عرصه‌ای که وارد شویم اگر همت ما کم باشد به آن افق‌های مدنظر نخواهیم رسید.
معاون پژوهشی جامعه‌المصطفی ادامه داد: کوتاهی در چاره‌جویی در مسائل و تصمیم‌گیری‌ها سبب می‌شود به افق‌های مدنظر دست نیابیم.
معاون پژوهش جامعه‌المصطفی همچنین عنوان کرد: تلاش و همت خود را به کار گرفتیم تا فعالیت‌های پژوهشی در المصطفی در شأن این نهاد علمی باشد.
عبادی همچنین بیان کرد: در نمایشگاه دستاوردهای المصطفی از بیش از ۱۲۰ اثر هفته پژوهش المصطفی که از سال گذشته تا امسال آماده شده است، رونمایی می‌شود.

حمیدرضا قلی زاده دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی نیز در حاشیه این نشست تصریح کرد: دبیرخانه دائمی پژوهش یکی از ویژگی ها و خصایص قابل توجه این معاونت است که به دلیل اهمیت بسیار این هفته برای المصطفی این دبیرخانه ایجاد شده است.
قلی زاده ادامه داد: این دبیرخانه در طول سال انجام فعالیت‌های پژوهشی را بر عهده دارد و سه کمیته برنامه‌ریزی، اجرایی و ارتباطات و اطلاع‌رسانی زیرمجموعه این دبیرخانه مشغول به فعالیت هستند.
دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جلسات تخصصی برگزار شده و اقدامات لازم برای هفته پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است.
دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی با اشاره به اینکه
پژوهش باید سبب رفع موانع شود، بیان داشت: شعار امسال هفته پژوهش برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری است که پژوهش باید سبب رفع موانع شود.
قلی زاده اذعان داشت: ۱۵۶ مصوبه در شورای سیاست‌گذاری وجود دارد که این بیانگر اهتمام این شورا به جزئیات کار است نشان از دقت و ریزبینی می‌باشد.
دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی ادامه داد: برنامه‌ها به سه بخش پیش از هفته پژوهش در حین و پس از هفته پژوهش تقسیم می‌شود و ویژه‌نامه هفته پژوهش به‌صورت دیجیتال و نسخه مکتوب منتشر می‌شود.
او در پایان به زمان برگزاری مراسم ختتامیه هفته پژوهش اشاره و عنوان کرد: مراسم اختتامیه هفته پژوهش روز پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه با تقدیر از برگزیدگان و دست اندرکاران نمایشگاه برگزار می‌شود.