رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در جمع خبرنگاران از برنامه‌های پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار، حجت الاسلام حمید نگارش در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات پژوهشگاه امام صادق(ع) برگزار شد،گفت: با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری درزمینهٔ جهاد تبیین عقاید و نشر دین، پژوهشگاه در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی داشته است.
وی به اثرات تبیین عقاید در راستای معرفی دین خدا اشاره و عنوان کرد: این نوع از تبیین عقاید، زمینه‌های تحریف و شبهه را از بین می‌برد و موضوعاتی که سبب زیر سؤال رفتن اصل دین می‌شود را نیز کمرنگ می‌کند.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه امروز جنگ و شبیخون فرهنگی وجود دارد خاطرنشان کرد: در این راستا باید دین خدا را بهتر تبیین کرد که پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) سعی دارد در زمینهٔ معرفی دین الهی بیش از گذشته فعالیت کند و موضوع جهاد تبیین در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد.
وی در راستای جهاد تبیین از چاپ ده جلد کتاب تا آخر امسال توسط این پژوهشگاه خبر داد و گفت: آثار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) درزمینهٔ پاسخ‌گویی به شبهات روز، در چند جلد جمع‌آوری‌شده است.
حجت الاسلام نگارش به برنامه‌های هفته پژوهش این پژوهشگاه اشاره و بیان کرد: تقدیر از پژوهشگران و پژوهش‌یاران برتر در هفته پژوهش طبق روال سنوات گذشته انجام می‌شود و دیدار با مراجع و علما نیز از دیگر برنامه‌های ما برای این هفته می‌باشد.
وی همچنین با تاکید بر حفظ وحدت میان شیعه و سنی گفت: امروز دشمن تلاش می‌کند وحدت میان این دو مذهب را خدشه‌دار کند، که پژوهشگاه شبهات اعتقادی را شناسایی و به‌صورت ویژه‌ و در سطح عمومی پاسخ به این شبهات را عرضه می‌کند.
رئیس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) همچنین از رونمایی از سه اثر “شیوه‌های مواجه معصومین با مفاسد اخلاقی”، “راه عبور و قوی شدن در برابر استکبار” و “مبانی و راهبردهای امام خامنه‌ای در سیاست خارجی” در هفته پژوهش خبر داد و تصریح کرد: ۴ نشست علمی با محتوای علوم انسانی نیز به مناسبت این هفته برگزار می‌شود.
حجت الاسلام نگارش افزون بر این به جمع‌آوری و چاپ زندگی‌نامه چهار هزار شهید روحانی اشاره و عنوان کرد: برای جمع آوری این مجموعه ۴ سال زمان صرف شده است که در زمینهٔ زندگی‌نامه شهدای روحانی سبک ارائه بسیار مؤثر است و اگر ارائه بهتری داشته باشیم مؤثرتر خواهد بود.
او ادامه داد: ۳۵ جلد کتاب درباره شهدای روحانی جمع‌آوری‌شده است که ۱۰ جلد کتاب رونمایی شده و ۱۰ جلد دیگر نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد و ۱۵ جلد کتاب درخصوص شهدای روحانی نیز تا پایان سال رونمایی خواهد شد.
وی در پایان اعلام داشت: ۳ هزار اثر پژوهشی نتیجه ۴۳ سال فعالیت این پژوهشگاه است و امروز پژوهشگاه تلاش می‌کند معرفی دین خدا را به‌خوبی انجام دهد و در مباحث مختلف شبهات را شناسایی و پاسخ‌های لازم را ارائه دهد.