معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با توجه به حساسیت دولت به مباحث خانواده برای کاهش آسیب‌های این حوزه به خصوص در ارتباط با طلاق، اعتیاد و خودکشی برنامه‌های مفصلی توسط این معاونت تدوین شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  انسیه خزعلی پنجشنبه شب در جمع نخبگان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان یزد افزود: تلاش می شود تا برنامه های تدوین شده در قالب برنامه‌ای جامع در  همه استان‌ها اجرا شود.

وی با تبیین مسائل حوزه زنان به ویژه بیکاران فارغ التحصیل دانشگاهی این قشر اظهار کرد: تلاش دولت بر حمایت از افرادی است که به دنبال تبدیل علم خود به تولید هستند و در این زمینه از افراد کارآفرین حمایت ویژه صورت می گیرد.
خزعلی در خصوص فقر و مشکلات معیشتی برخی گروه های زنان به زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر این است که در برنامه های حمایتی زنان سرپرست خانوار، آسیب‌پذیر و بدسرپرست در اولویت قرار گیرند و  تا فشارهای اقتصادی و معیشتی این قشر کاهش یابد.
وی ادامه داد: البته با بودجه های دولتی تامین تمامی نیازهای زنان در معرض آسیب امکان پذیر نیست و در این زمینه از ظرفیت خیران و تشکل‌های مردمی استفاده نیز در کنار کمک های دولت، استفاده می شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین با تاکید بر تشکیل بانک اطلاعاتی زنان در استان یزد، اظهار داشت: با تکمیل بانک اطلاعاتی، شناسایی زنان نخبه، فعال، آسیب پذیر و  غیره و ارائه خدمات هدفمند به هرکدام از این گروه ها تسهیل می شود.
خزعلی با بیان اینکه قوانین و دستورالعمل در کشور زیاد است، تصریح کرد: برای اینکه این قوانین در مرحله اجرا با فساد همراه نشوند یا موانعی که سرعت کار را گرفته و امور مملکت را قفل کرده، برداشته شود، رئیس جمهور بر کار اجرایی به جای وعده دادن، تاکید دارد.
وی در ادامه  با تبیین ابعاد شخصیتی حضرت زینب(س) اظهار داشت: اگر حضرت زینب را به صبر و پرستاری و صلابت در جامعه شناخته ایم، تدبیرگری ایشان مورد غفلت قرار گرفته و ایشان با تدبیرگری و تبیین حقایق، تهدیدهایی که می خواست ریشه اهل بیت را از بین ببرد، به فرصت تبدیل کرد.
خزعلی گفت: یک زن با مدیریت خردمندانه می تواند این کار را انجام دهد و امروز نیز زنان با حضور در میدان عمل و با حساسیت و دقت، مدیران موفقی در جامعه هستند و باید مسئولیت های بیشتر و در سطح کلان به آنان سپرده شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد از نقش آقایان در ارتباط با ارتقاء جایگاه زنان در جامعه غفلت شده است، اظهار داشت: در سند تحول دولت سیزدهم تاکید شده که بسیاری از آموزش ها باید با محوریت و با تمرکز بر آقایان باشد ضمن اینکه عفاف و حجاب در جامعه باید جاری و ساری باشد، بخشی از امور نیز در این زمینه تکلیف مردان است و در ارتباط با ازدواج و طلاق نیز همین گونه است و آموزش ها باید برای زنان و مردان برگزار شود و تاکید بر هر دو بخش جامعه در این زمینه باشد.
خزعلی در خصوص نقش آفرینی زنان یزد در حوزه صنعت و هنر استان نیز  اظهار داشت: زنان یزدی با تدبیر، ظرافت و اقتدار مسیر خود را خردمندانه ادامه دهند.

استان یزد روز جمعه میزبان دوازدهمین سفر رییس جمهوری و برخی از وزرای دولت سیزدهم است و سفر معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به این استان نیز به همین منظور انجام شده است.