استاندار کرمانشاه پرداخت حق مناطق جنگی به بازنشستگان آموزش و پرورش را حق قانونی آن ها دانست و ابراز امیدواری کرد این موضوع با پیگیری مجدد مسوولان عالی کشور به آن ها برسد.

به گزارش جارچی اخبار، هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در نشست وزیر آموزش و پرورش با اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان، مدیران و فرهنگیان استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طبق اظهارات رییس پیشین مجلس، دولت باید در قالب یک لایحه خواستار برخورداری بازنشستگان از حق مناطق جنگی شود.

وی ادامه‌ داد: پس از ارائه لایحه از سوی دولت و تایید ستاد کل نیروهای مسلح مجلس می‌تواند به تصویب آن نظر مثبت دهد و شرایط برخورداری بازنشستگان آموزش و پرورش از حق مناطق جنگی فراهم شود.

بازوند افزود: امیدوارم این امر با توجه به روحیه عدالت محوری دولت سیزدهم اجرایی و بازنشستگان که عمری را برای کشور و انقلاب زحمت کشیده اند نیز از این مزایا استفاده و به حق خود برسند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات معلمان استان گفت: ایثار و فداکاری آن ها در دوران شیوع کرونا و همچنین زلزله سال ۱۳۹۶ سرپل ذهاب که اجازه ندادند رکود تحصیلی حاکم سود از خاطر مردم قدرشناس کرمانشاه پاک نمی شود.

وی با اشاره به نبوغ و توانایی‌های بالای معلمان، خواستار تشکیل اتاق فکر در ادارات کل آموزش و پرورش استان های مختلف شد و گفت: این اتاق فکر در کرمانشاه نیز باید با حضور معلمان فرهیخته استان تشکیل و از نظرات ارزشمند آن ها در سطح کلان آموزشی استفاده شود.

بازوند همچنین دانش‌آموزان را سرمایه های ارزشمند کرمانشاه معرفی کرد و گفت: این سرمایه ها توسط معلمان زحمت‌کش تربیت شده اند بنابراین باید توجه کافی را به آن ها داشت تا بتوانند همچنان به تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بپردازند.

در این نشست نمایندگان معلمان و مدیران آموزش و پرورش استان کرمانشاه به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات فرهنگیان پرداختند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد