بر اساس گزارش شنبه شب سامانه مدیریت راه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، ترافیک در محور رشت به قزوین در محدوده شهرستان رودبار نیمه‌سنگین و گاه سنگین است.

به گزارش جارچی اخبار، ترافیک سنگین تا نیمه سنگینی در ورودی و همچنین خروجی شهرستان رودبار وجود دارد که تا محدوده استان قزوین امتداد دارد.

بنا به همین گزارش، هم اینک تردد در دیگر محورهای اصلی استان گیلان به صورت عادی و روان می باشد و هیچگونه ترافیک جاده ای مشاهده نمی شود.

همچنین طبق اعلام اداره کل راهداری استان گیلان، محور پونل به خلخال نیز به دلیل نبود ایمنی کافی فعلاً مسدود می‌باشد.

گیلان با ۲ و نیم میلیون جمعیت از استانهای گردشگری شمال کشور محسوب می شود. سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا  ۲میلیون و ۲۷۳هزار گردشگر از گیلان دیدن کردند. با واکسیناسیون گسترده و کاهش شیوع و ابتلای کرونا در اواخر هفته و تعطیلات چند روزه گیلان با ورود شمار قابل توجهی مسافر مواجه می شود.

این استان دارای ۳۳۰مرکز و جاذبه گردشگری ، ۱۷روستای هدف گردشگری و ۷۱منطقه نمونه گردشگری است. بندرانزلی ، لاهیجان و رشت از مهمترین شهرهای گردشگری گیلان است. شهرک ماسوله ، قلعه رودخان از دیگر نقاط پرجاذبه گردشگری گیلان بشمار می آید.

سه هزار و ۷۶ هتل ، هتل آپارتمان ،مجتمع گردشگری مهمانپذیر،خانه مسافر ،مجتمع سرگرمی و تفریحی، اقامتگاه بومگردی ،اقامتگاه سنتی ،بین راهی و اسکله گردشگری و مسافربری دریایی در استان گیلان فعال است.