قهرمانان پنجمین دوره مسابقات شطرنج کشوری جام “اکباتانا” همدان معرفی شدند.

به گزارش جارچی اخبار، در این رقابت‌ها که با شرکت ۶۵ بازیکن از شهرهای مختلف کشور و در ۹ دور به روش سوییسی برگزار شد، “سینا کوروند” از همدان عنوان قهرمانی را کسب کرد.

این رقابت‌ها با انجام ۲۸۸ بازی به سرداوری مهدی سلیم طی ۲ روز در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد و در پایان “محمدرضا شهبازی” از قزوین و “ساسان علی بابایی” از همدان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین مقام چهارم به “امیرحسام جلالوند” از همدان رسید و “امیرعلی دلاوری” دیگر شطرنجباز همدانی پنجم شد، ضمن اینکه در بخش بانوان “مبینا مظاهری” عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

مهران زاهری از همدان رتبه اول ریتینگ کمتر از ۱۷۰۰ را کسب کرد، رتبه دوم ریتینگ کمتر از ۱۷۰۰ نیز به مصطفی احمدی ناری از استان لرستان رسید.

سهیل خدایوندی از همدان قهرمان ریتینگ کمتر از ۱۵۰۰ شد و امیرمحمد غلامی از استان همدان مقام دوم ریتینگ کمتر از ۱۵۰۰ را کسب کرد.

کیارش گلزاریان رتبه اول ریتینگ کمتر از ۱۳۰۰، امیرمحمد کیمیایی رتبه دوم ریتینگ کمتر از ۱۳۰۰ و یا بدون ریتینگ، علیرضا جواهری پویا رتبه اول ریتینگ کمتر از ۱۱۰۰ و یا بدون ریتینگ و پویان شفیعیان رتبه دوم ریتینگ کمتر از ۱۱۰۰ و یا بدون ریتینگ را در قالب تیم همدان به دست آوردند.

در اختتامیه این رقابت‌ها که با حضور امیرعرفان هاشمی دبیر فدراسیون شطرنج کشور و رییس هیات شطرنج استان همدان و مدیرکل اداره ورزش و وجوانان استان همدان برگزار شد، هفتاد میلیون ریال جایزه نقدی به قهرمانان اهدا شد.