رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: فعال‌سازی پایانه‌های مرزی اهمیت زیادی در توسعه روابط تجاری با دیگر کشور‌ها دارد، امیدواری زیادی میان مرزنشینان ایجاد می‌کند.

به گزارش جارچی اخبار، شهریار حیدری در تشریح چهارمین روز بازدید میدانی کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرز‌های شرقی با کشور افغانستان، گفت: طی این بازدید به مرز‌های خراسان جنوبی و منطقه سیستان استان سیستان و بلوچستان رفتیم.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا در این مناطق چند پایانه مرزی فعالیت خود را آغاز کرده که مهم‌ترین آن «پایانه یزدان» است.

وی در ادامه با اشاره به امنیت پایدار موجود در منطقه، عنوان کرد: افتتاح بازارچه یزدان در استان خراسان جنوبی امیدواری جدیدی در میان مرزنشینان منطقه ایجاد کرده و نقطه عطفی برای توسعه روابط تجاری با کشور افغانستان است.

حیدری اضافه کرد: از سوی دیگر، ظرفیت‌های بسیاری در منطقه سیستان اعم از سه بازارچه موقت مرزی داریم در حوزه هیرمند و زهک واقع در منطقه عمومی زاهدان و زابل است و باید به مرور فعالیت خود را آغاز کند که در نتیجه این اقدام و تقویت مرز مجاز میل ۷۳ می‌توان گفت در آینده امیدی برای ساکنان مناطق مرزی ایجاد می‌شود.

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هدف این سفر پنج روزه بازدید از کل مرز‌های مشترک شرقی با کشور افغانستان بود که از سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان صورت گرفت.