نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس گفت: دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به تسریع در انعقاد سند همکاری بلندمدت و استراتژیک میان تهران و آنکارا کمک کند.

به گزارش جارچی اخبار، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت انعقاد سند همکاری بین ایران و ترکیه، گفت: وجود تزار مالی ۲۰ میلیارد دلاری میان دو کشور و همچنین پیش بینی تزار مالی ۳۰ میلیارد دلاری در درازمدت بیانگر اهداف استراتژیک میان تهران و آنکارا است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمینه‌ها و بستر‌های همکاری مشترک در حوزه‌های اقتصادی، بانکی، انرژی و سایر بخش‌ها میان دو کشور وجود دارد که باید در سند همکاری بلند مدت میان ایران و ترکیه مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت سفر مقامات ترکیه به کشورمان و همچنین سفر رییس مجلس شورای اسلامی به ترکیه، ادامه داد: در این سفر‌ها موضوع همکاری‌های استراتژیک و راهبردی مورد تاکید قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع باید اذعان کرد با استفاده از دیپلماسی پارلمانی می‌توان به نهایی شدن سند همکاری‌ها سرعت بخشید.

نایب رئیس فراکسیون نیرو‌های مردمی انقلاب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید از یاد برد که همکاری دو کشور می‌تواند به ایجاد شکل گیری همکاری‌های مشترک چندجانبه بلند مدت در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای کمک شایانی کند.