شهردار مراغه با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر گفت: برای رفع مشکلات موجود، کمیته ویژه‌ای با همکاری شهرداری و دستگاه‌های متولی امر برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز  و سد معبر تشکیل می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، محمد مقتومی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی شورای ترافیک مراغه افزود: در این راستا، کمیته رفع سد معبر در قالب تیم های  مشترک و تخصصی با آموزش های لازم به زودی فعالیت های خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اخلاق مداری ویژگی اصلی در دستگاه های خدمات رسان است ادامه داد: در برخورد های قانونی با شهروندان از هرگونه برخوردهای غیر اصولی پرهیز شود.

وی اضافه کرد: این کمیته و تیم های مشترک برای رفع و ساماندهی سد معبر  در سطح شهر توسط شهرداری مراغه راه اندازی و فعال خواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه هم اکنون حدود ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار ارتزاق می کنند و از این رو ساماندهی سد معبر باید با در نظر گرفتن تداوم اشتغال صنوف و دستفروشان انجام شود.

وی افزود: در این راستا، تامین فضای مناسب برای استقرار دستفروشان با مکان یابی مناسب برای رفع معضل سد معبر و به دنبال آن مرتفع شدن مشکل ترافیک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت پارکینگ های خیابان جام جم ادامه داد: ساماندهی پارکینگ های موجود در طبقه زیرین این خیابان از دغدغه های ترافیک شهری مراغه است.

وی اضافه کرد: برای این منظور و تعیین تکلیف وضعیت بهره برداری و اصلاح آن، تیم ویژه و تخصصی برای بررسی و بهره برداری از آن تشکیل می شود.

وی گفت: با بهره برداری کامل از این پارکینگ زمینه مناسب برای رفع بخش مهمی از ترافیک هسته مرکزی شهر مراغه فراهم خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم همگرایی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان برای رفع مشکلات ترافیکی شهر افزود: ادارات خدمات رسان همکاری بیشتری برای اجرای طرح های ترافیکی به ویژه در جابجایی تاسیسات شهری داشته باشند.

رئیس اداره عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: در اجرای طرح های ترافیکی و عمرانی انتظار بیشتری از دستگاه های خدمات رسانی شهرستانی وجود دارد.

علی حضرت نژاد افزود: در این راستا نباید طرح عمرانی یا ترافیکی برای جابجایی تاسیسات شهری با کندی و مانعی مواجه شود

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز گفت: مهم ترین مشکل در اجرا طرح رفع سد معبر، عدم همگرایی بیشتر پلیس راهور و خدمات شهری شهرداری است که این امر باید مرتفع شده و این طرح اجرایی شود.

نادر نجد با انتقاد از وضعیت پارکینگ جام جم افزود: این پارکینگ هم اکنون فاقد امنیت و روشنایی مناسبی بوده و از این رو برای استفاده شهروندان اصلاح شود.

وی درباره برخورد با متخلفان سد معبر اضافه کرد: متاسفانه سد معابر عمومی توسط نمایشگاه ها خودرو و مکانیکی های خودرو در سطح شهر مشاهده می شود که در ان راستا باید ساماندهی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: برخورد قانونی با افراد یا مشاغلی که اقدام به سد معابر عمومی می کنند، در اولویت اقدامات شهرداری و نهادهای متولی امر باشد.

ناصر رحمتی افزود: در جهت رفع مشکلات ترافیکی، هرگونه احداث سرعت کاه ها برای ایجاد ایمنی برای شهروندان براساس استانداردهای پلیس راهور و ضوابط شهری باشد.

رئیس کمیسیون راه و شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: برای رفع مشکل و گره ترافیکی موجود در خیابان جام جم، ساماندهی و رفع اصلاحات پارکینگ این خیابان حیاتی و ضروری است.

بهمن محمودی افزود: در زمینه رفع سد معبر نیز تدوین ضوابط و ایجاد واحد منسجم برای این منظور در سطح شهر باید انجام شود.

در این جلسه طرح های اصلاح هندسی در برخی میادین، خیابان ها و معابر عمومی شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.